Square Enix: A következő generációs játékok nem fognak elférni egy BD-n

Nemrég mutatta be következő generációs játékmotorját a Square Enix. A Luminous Engine képességeiről mi is írtunk egy hírt, aki esetleg nem emlékezne rá, az itt megtalálhatja. Az ott bemutatottak alapján elmondhatjuk, hogy lehet némi igazság a cég egyik fejlesztője által tett kijelentésben, miszerint a következő generációs játékok már nem fognak elférni egy darab Blu-ray lemezen, mert az 50 GB nem lesz elegendő az adatok tárolására.

Yoshihisa Hashimoto, a Square Enix technológiai igazgatója - egyben a Luminous Engine demójának producere és igazgatója is - elmondta, hogy a mai processzorok teljesítménye már elegendő a játékok valósidejű rendereléséhez, így a CG átvezetőknél alkalmazott eljárások segítségével immár közvetlenül a játékba tudják vinni az ott tárolt adatokat.

Elmondása szerint a bemutatóban látható háttérelemek - hegyek, házak, stb. - ugyanolyan megoldással lettek elkészítve, ahogyan eddig a Visual Works CG mozifilmjeit megalkották. Ám amellett, hogy ezzel a megoldással közel foto-realisztikus látvány elérésére képes az új motor, ennek meglesz majd az ára, mégpedig a nagy helyigény, ahol ezeket a forrásanyagokat el kell tárolni. Még a Blu-ray lemezek 50 GB-os kapacitása sem biztos hogy elegendő lesz, amennyiben a következő generációs játékoknál ez a megjelenítési technológia elterjed.

Yoshihisa Hashimoto azt is elmondta, hogy amennyiben megfelelő mennyiségű idő állna rendelkezésükre, természetesen tömörítéssel tovább csökkenthetnék az adatok mennyiségét. Mivel a Blu-ray lemezek jelenlegi kapacitása gondot okozhat, ezért nagyon gondosan kell megválasztaniuk az adatok tömörítésére szolgáló mechanizmusokat.

Azóta történt

Előzmények