Spector: lőttek a hosszú játékoknak

A Dallas-ban megrendezett Gaming Education Summit keretében Warren Spector, az Ion Storm korábbi vezére a jelentős tartalommal felvértezett játékok jövőjéről értekezett.

A játékok fejlesztési költsége 35-40 millióra rúg, sőt nem lesz ritka a 100 milliós költségvetéssel operáló projekt sem, az elvárások pedig hatalmasak. Véleményem szerint a 100 órás játékok hamarosan eltűnnek a piacról, a fejlesztők döntéskényszerbe kerülnek. Nézzük meg a GTA IV példáját, mennyien fejezték be a játékot? Néhány százalék, talán. Ha már százmilliót ölünk bele egy játék fejlesztésébe, akkor fontos az, hogy a játékosok az utolsó pályára is eljussanak - hangzottak a Deus Ex és a Thief széria atyjának szavai, aki szerint gazdasági szempontból is nehéz helyzetben vannak a fejlesztők.

Spector jelenleg a Junction Point Studios-t irányítva működik együtt a Disney-vel, ahol elmondása szerint örömére szolgál, hogy nem fekete bőrruhába bújtatott, fegyvereket cipelő férfiak főszereplésével kell játékot alkotnia.