Sixense TrueMotion: A Razer válasza a Wii kontrollerére

A Razer-t mindenki ismerheti, a cég profi játékosoknak való irányítókat, elsősorban egereket gyárt. Mindenki, aki picit komolyabban foglalkozik számítógépes játékokkal, ismerheti a Razer egereit, alátéteit és egyéb kiegészítőit, melyekkel főleg az online multizó játékosok élvezhetnek előnyöket az extra szolgáltatások miatt (Állítható érzékenység és súly, valamint sok programozható gomb, stb).

A Razer most a Sixense nevű mozgásérzékelőket gyártó céggel együttműködve megalkotta a Sixense TrueMotion-t, amit kifejezetten a PC-n történő használatra terveztek, és ugyanazt tudja - csak nyilván jobban -, mint a Wii kontrollere. A 2009-es QuakeCon-on maga John Carmack is elismerően nyilatkozott a Razer új irányítójáról:

John Carmack szerint a Sixense tulajdonképpen az, amit a Nintendo meg akart valósítani a Wii kontrollerének megalkotásakor, csakhogy míg annak sok hátránya van (Például muszáj a képernyőre mutatni vele, stb.), addig a Razer megoldása tökéletes szabadságot biztosít. A Razer Sixense TrueMotion-t főleg PC-s játékokhoz tervezték. A CES 2010-en a Left 4 Dead 2-vel prezentálták az új technológiát, mivel a Valve egyike a Razer partnercégeinek, akik beépítik majd a játékaikba a Sixense támogatását. Sajnos erről nem találtam videót, de itt van helyette a korábbi, amelyben a Left 4 Dead első részét játsszák az új kontrollerrel:

A Razer vezetőjének elmondása szerint az új eszköz képes akár 1 milliméternyi elmozdulásra,  valamint 1 fokkal való elfordulásra is reagálni. Érdekesen hangzik, mindenesetre azzal, hogy immáron a Valve-ot, és az id Software-t is lenyűgözte az új eszköz, elég nagy esélyt kaptak arra, hogy a Sixtense TrueMotion támogatása széles körben elterjedjen.

Azóta történt

Előzmények