Sikeres évet zárt az Activision Blizzard

Nagyon úgy tűnik, hogy a 2014-es évet is sikeresen zárta az egyik legnagyobb kiadó, az Activision Blizzard. A legutóbbi üzleti jelentés szerint a három legsikeresebb program a Destiny, valamint a Hearthstone, és a Call of Duty Advanced Warfare voltak. A Destiny már 16 millió felhasználóval büszkélkedhet, míg a kártyajátékukkal több mint 24 millióan játszanak.

Ezzel a két címmel a kiadó több mint 450 millió dolláros bevételt ért el a tavalyi évben úgy, hogy a kártyajátékuk alapból ingyenesen játszható. A Call of Duty széria mindezek mellett a továbbra is roppant erős bevételi forrás, hiszen 2003 óta több mint 11 milliárd dollárt termelt a franchise. Mindezek mellett nem meglepő, hogy 2014-ben az Advanced Warfare volt a legtöbbet eladott konzolos játék.

Mike Morhaime a Blizzard vezérigazgatója bejelentette, hogy az Overwatch bétája még idén várható, ezzel igazából megerősítette a legutóbbi Blizzconon elhangzottakat.

Időközben kiderült, hogy a Heroes of the Storm bétájára már több mint 9 millióan jelentkeztek. A tesztelésre folyamatosan küldik ki a meghívókat, de alternatív módon hozzá lehet jutni egyéb forrásból is. (pl, nyereményjátékok)

A jelentésből az is kiderül, hogy a 2015-ös évben a Treyarch készíti a legújabb Call of Duty játékot. A 3 éves fejlesztési körfogást figyelembe véve a 2016-os új CoD részt ismét az Infinity Ward fogja fejleszteni. Az idei új epizód a tervek szerint a 4. negyedévben jelenik majd meg.

A World of Warcaft legújabb kiegészítőjének, a Warlords of Draenornak is sikeres volt a premierje, ugyanis az első 24 órában több mint 3,3 millió példányt adtak el. Ezzel sikeresen elérték azt, hogy a 2014-es év végére ismét 10 millió aktív felhasználója volt a világ egyik leghíresebb online szerepjátékának.

A 2014-es évben az Activision Blizzard teljes bevétele több mint 4,41 milliárd dollár volt, ebből a digitálisan eladott tartalmak 1,9 milliárd dollárt tettek ki, ami az összes bevétel körülbelül 43%-a.

Azóta történt

Előzmények

  • Feltámad a Sierra

    A jövőheti Gamescomon egy régi ismerőssel találkozhatunk majd: az Activision feltámasztja a Sierra Entertainment márkanevet.

  • Diablo III: Ultimate Evil Edition - PS4 bemutató

    Augusztusban a konzoltulajdonosokhoz is eljut a Diablo III kiegészítője, a Blizzard ezért egy új videót készített, melyen a PlayStation 4 kiadás látható.

  • Boldog szülinapot, Diablo!

    Ma ünnepli második évfordulóját a Diablo III, ezért a Blizzard egy közösségi eventet indított, megnövelt tárgyhullási eséllyel.

  • Diablo III: 15 millió eladott példány

    Az Activision-Blizzard üzleti konferenciáján jelentették be, hogy immár 15 millió kelt el a játékból, a WoW-előfizetők száma pedig újra elérte a 7,8 milliót.