SCALE: Valóságmanipuláció FPS nézetben

Aki játszott már a Valve Portal című játékával, az bizonyára érdekesnek fogja találni a Steve Swink vezette CubeHeart csapat legújabb programját is, melyben szintén FPS nézetben kell tevékenykednünk, ám teleportpuska helyett ezúttal egy dimenziómanipulátort kapunk, amivel minden létező objektumnak - legyen az tereptárgy, ellenség, sőt, akár maga az egész pálya -, szabadon változtathatjuk a méretét. Íme egy ház átalakítása:

A SCALE című játékban egy ifjú fizikushölgyet, Penny Prince-t irányítjuk, aki ennek a manipulátornak a felfedezője. A fiataasszony épp börtönben csücsül, a vád szerint egyik kísérlete során elpusztította az egész Keleti Partot, minek eredményeképp 9.322.591 ember vesztette életét. Miután valaki elrabolta a macskáját, Penny egy mobiltelefon és a szemetesben talált hulladék felhasználásával ismét megalkotja a szerkezetet, majd elindul, hogy visszanyerje saját és macskája szabadságát.

Az bizonyos, hogy a látottak alapján a SCALE egy érdekes programnak tűnik, itt valóban kiélhetjük fantáziánkat a feladatok megoldásának és a pályák felfedezésének érdekében (Egy példa: Nem tudunk átjutni egy szakadékon a távolban lévő platformra? Semmi gond, keressünk egy pillangót, nagyítsuk fel akkorára, hogy rá tudjunk ugrani a hátára, és már mehetünk is). Íme:

Aki szeretne többet megtudni - esetleg támogatni is akarja a fejlesztést -, az fáradjon el a játék Kickstarter oldalára, ahol minden részletesen le van írva. A programot PC-re, Macintoshra és Linuxra fejlesztik - ami SteamOS-támogatást is jelent -, amennyiben pedig elegendő pénzt sikerül szerezniük, elkészítik a következő-generációs konzolokra szánt verziókat is.