Retro Studios: veszélyben a jövő?

Nem túl pozitív hangvételű pletykák kaptak szárnyra két nappal ezelőtt a

Metroid Prime sorozatot jegyző Retro Studios jövőjével kapcsolatban: több ismert videojátékos blog és híroldal a meg nem nevezett forrásaik információira hivatkozva azt állította, hogy a texasi fejlesztőstúdiót a bezárás veszélye fenyegeti.

Mi lesz veled, Samus?

A legújabb álláspont szerint nem is megszűntetésről van szó, hanem egyfajta áthelyezésről, amit állítólag a Nintendo kezdeményezett az austini játékgyár keleti partra történő mozgósítása miatt. A bezárás-megszűnés pletykát (amit elsőként a szintén austini székhelyű Surfer Girl oldal fedett fel) a kulcspozícióban dolgozók állítólagos kilépése robbantotta ki, akik a feltételezések szerint inkább elhagyják a céget, mintsem engedjenek az átszervezés folyamatának. Sokan máris a Freelancert és a Brute Force-ot jegyző egykori Digital Anvil kálváriájához hasonlítják a történteket, akik a stúdió Microsoft-os felvásárlása, és a redmondiak saját fejlesztőcégébe történő beolvasztása után húzták le végleg a rolót.

A kb. 60 főt számláló, Michael Kelbaugh vezette Metroid Prime team létezése, munkájának gyümölcse, szakmai elismerése igazi sikertörténet, ennek ellenére a hivatalos sajtóközlemény szerint 2008. április 18-ai dátummal a dizájnguru Mark Pacini, a művészeti igazgató Todd Keller, valamint a technológiai fejlesztésekért felelős Jack Mathews is kilépett a Retro Studiostól, hogy közösen egy új fejlesztőstúdió létrehozásán munkálkodjanak. A korábbi találgatásokat megcáfolva a Shacknews stábja úgy tudja, a Retro Studios jövője a kulcsfontosságú tagok elpártolása ellenére is biztonságban van.

A Texasiak szerint a három oszlopos tag távozása nagy veszteség, de az új, egyelőre még bejelentetlen Wii fejlesztés (korábbi pletykák szerint az új Zelda játék) munkálatai gőzerővel folytatódnak tovább.