PS3 (8001050F) Hiba: A javítás 24 órán belül várható

Ahogyan azt reggel megírtuk, sokan panaszkodtak, hogy egy ideje már nem tudnak csatlakozni a PlayStation Network-re, és még egyszemélyes módban, offline sem tudják futtatni a játékaikat, ráadásul a Trófeáikat is mind elveszítették.

A Sony még reggel bejelentette, hogy dolgoznak a probléma elhárításán, és most meg is érkezett a hivatalos magyarázat, valamint a megoldás. Idézem a Sony bejelentését:

"Ahogyan azt már észrevehettétek, a mai nap folyamán néhány vásárlónk nem tudott csatlakozni a PlayStation Network-re. Ez a probléma minden modellt érint az új, Slim PS3-asokon kívül. Úgy hisszük, hogy sikerült azonosítanuk a problémát, amit egy bug okozott a beépített óravezérlő rendszerben. A hibák a következőek voltak:

- A PS3 dátuma visszaállhatott 2000. január elsejére
- Ha a felhasználó be akar jelentkezni a PlayStation Networkbe, a következő üzenet fogadja: "An error has occurred. You have been signed out of PlayStation Network (8001050F)" (Hiba történt. Ki lettél jelentkeztetve a PlayStation Network-ről (8001050F))
- Ha a felhasználó el akar indítani egy játékot, a következő hibaüzenet jelenik meg, és a trófeák elveszhetnek: "Failed to install trophies. Please exit your game."(Hiba a trófeák telepítésekor. Kérlek lépj ki a játékból)
- Mikor a felhasználó megpróbálja átállítani az időt és a dátumot a neten keresztül, a következő üzenet jelenik meg: "The current date and time could not be obtained. (8001050F)" (A pontos dátum és idő nem tölthető le (8001050F))
- A felhasználók nem tudják visszajátszani a PlayStation Store-ból kölcsönzött videókat a lejárati idő előtt.

Reméljük, hogy sikerül elhárítanunk a problémát a következő 24 órán belül. Ez idő alatt, amennyiben nem az új, Slim PS3-as modellel rendelkezel, azt javasoljuk, hogy ne használd a PS3-rendszeredet, ellenkező esetben a fent említett problémákból adódóan hibák akadhatnak a működésben, mint például a megszerzett trófeák felvételeit és egyéb fontos adatokat is elveszíthetsz.

Ahogyan azt fentebb már írtuk, szeretnénk felhívni a figyelmeteket, hogy az új, Slim PS3-as konzolokat nem érinti a probléma. Megteszünk mindent, hogy kijavítsuk a hibát, és szeretnénk elnézést kérni minden kellemetlenségért, amit ezzel okoztunk.

A legfrissebb hírekért a jelenlegi helyzetről kérjük olvasd el a PlayStation Blog-ot (blog.us.playstation.com) vagy a PlayStation.com-ot."

Előzmények