Problémák a Tomb Raider és GeForce párossal

Sajnálatos probléma árnyékolja be a Tomb Raider reboot megjelenését, ami elsősorban a GeForce felhasználókat sújtja, legalábbis az eddigi információk szerint.

Számos fórumon jelentek meg az olyan panaszok, hogy a játék kifagy, rángatózik, belassul. A hiba egyelőre úgy fest a GeForce GPU-val szerelt gépek esetén áll fenn, és alapvetően két dologra vezethető vissza.

Maga a fagyás az aktív tesszellálás mellett véletlenszerűen fordul elő, ez állítólag driver frissítés segítségével megoldható lesz. Az eddigi "jelentések" szerint 310.90-es driver esetében nem fagy ki a játék, de ez egyelőre nem 100%-osan bizonyított, a végső megoldást egy új driver adhatja meg.

A másik probléma a TressFX hajjal hozható kapcsolatba. Ebben az esetben ha a kamera nagyon ráközelít Lara hajára, akkor hajlamos a játék belassulni, illetve a hajmozgás is furcsa, azaz úgy fest, hogy a GeForce-on a TressFX nem úgy működik, mint ahogy annak kellene. Az Nvidia szerint ez viszont már driveresen nem lesz javítható, a programkódba kell belenyúlni. Addig is azt tanácsolják, hogy kapcsoljuk ki a TressFX-et.

Az Nvidia jelenlegi álláspontja, hogy dolgoznak az ügyön, és elnézést kérnek a kellemetlenségekért, védelmükre annyit hoztak fel, hogy a végső kódot egy héttel a megjelenés előtt kapták kézhez. Ez némileg csúsztatásnak tűnik, de ennek ellenére bízunk benne, hogy hamarosan megoldást találnak.

Előzmények