2017. február 23., csütörtök

Gyorskeresés

Olcsó, de a feladatnak megfelelő SoC dolgozik az új Nintendo konzolban

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: GAMEPOD.hu

A NES Classic Edition az Allwinner R16-ot kapta meg, ami linuxos alapot futtat.

A Nintendo még nyáron jelentette be, hogy novemberben egy új konzolt dobnak piacra, amely a NES Classic Edition nevet fogja viselni, és tulajdonképpen egy tisztelgés az eredeti NES előtt.

A megjelenés ezen a héten megtörténik, és meglepetésre már képek is érkeztek az újdonság belsejéről, amit Peter Brown, a GameSpot szerkesztője tett közzé a Twitteren. A képről szerencsére igen sok adat leolvasható, így biztosra vehető, hogy a NES Classic Edition alapját az Allwinner R16-os SoC képzi. Ebben a rendszerchipben négy darab ARM Cortex-A7-es processzormag, illetve egy ARM Mali-400 IGP dolgozik MP2-es konfigurációban, ami ma már igazán nem mondható erős megoldásnak, de a harminc darab előtelepített játék igényeit bőven ki fogja szolgálni. Sőt, maga a gép erősebb, mint a Nintendo 3DS, bár ennek az összehasonlításnak igazából nincs értelme, mert más területet fednek le.


(forrás: Peter Brown Twitter) [+]

A DDR3 szabványú rendszermemória kapacitása egyébként 256 MB, míg az adatokat egy 512 MB-os SLC NAND flash lapka tárolja, és ez utóbbin terpeszkedik a Linux operációs rendszer is.

A fenti hardver egyébként egyértelműen túlméretezett a tényleges igényekhez viszonyítva, de az a helyzet, hogy manapság az Allwinner R16 az egyik legolcsóbban megvásárolható rendszerchip, és nyilván a Nintendo számára fontos a kellő mennyiség biztosítása is. Valószínű tehát, hogy a teljesítményt már nem különösebben nézték a megfelelő alap kiválasztásánál, saját lapkát tervezni pedig összességében költségesebb lenne, mint megvásárolni a legolcsóbb elérhető alternatívát, még akkor is, ha utóbbi túl erős.

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.