StarCraft II: Több, mint százmillió dollárba került a fejlesztés

A StarCraft II kifejlesztése több, mint százmillió dollárjába került a Blizzard-nak, azonban a cég igazgatója, Mike Morhaime egy Wall Street Journal-nak adott interjújában kifejtette, hogy szerinte nem lesz probléma a fejlesztési költség megtérülésében, hiszen több milliónyi eladott példánnyal számolnak világszerte. A StarCraft II ugyanis jelenleg a világ legnagyobb példányszámban előrendelt játéka, jelentősen megelőzve a második helyezett Black Ops-ot.

Az Activision Blizzard vezérigazgatója, Bobby Kotick szerint a cégnek jelenleg hét olyan húzócíme van, amelyek képesek rekordbevételt termelni. Ebből a hétből négy a Blizzard terméke: a World of Warcraft, a StarCraft, a Diablo és az új Blizzard MMO. A másik hármat az Activision egyéb stúdiói készítik: a Call of Duty, a Guitar Hero és az új Bungie project.

A játék darabja 60 dollárba fog kerülni, így a Blizzard-nak "mindössze" 1.7 millió példányt kell értékesítenie ahhoz, hogy megtérüljön a fejlesztési költség. Ha azt nézzük, hogy a StarCraft első része a megjelenése óta már 11 milliónyi eladott példányszámmal büszkélkedhet, akkor tényleg minden esély megvan arra, hogy a második rész is jövedelmező lehessen.

"Sok olyan játékost is sikerült bevonnunk a béta tesztelésébe, akik játszanak a World of Warcraft-tal, de még soha nem próbálták a StarCraft-ot," - jelentette ki Mike Morhaime, utalván ezzel arra, hogy az új, közös platformos Battle.net accountok között szétküldözgetett StarCraft II béta hozzáférések segítségével már több rajongót is sikerült szerezniük az aktív World of Warcraft játékosok táborából is.

Azóta történt

Előzmények