Sajátos módszer a warez ellen

A kalózkodás ellen manapság sokan és sokféleképpen küzdenek: Vannak, akik a legújabb technikákat összetömörítő DRM-et építenek a játékaikba; vannak, akik szerint a PC a warez melegágya és szimplán elkerülik a platformot; előfordul, hogy a fejlesztők valamilyen rejtett meglepetést helyeznek el programjukba, ami miatt a játék használhatatlan és inkább vásárlásra próbálja ösztönözni a letöltőket.

A hírben viszont egy másik esetről lesz szó: A tinyBuildGames, belátva, hogy a kalózkodás volt, van és lesz, inkább megelőzve a kellemetlenségeket, egy kis humort vittek a dologba és maguk szivárogtatták ki játékukat.

A történet ott kezdődött, hogy Tom Brien készített egy rövid kis flash játékot No Time To Explain címmel, ami még ez év januárjában került fel az internetre. Mivel sikeresnek bizonyult, felkereste Alex Nichiporchikot és elkezdték a teljes verzió fejlesztését, áprilisban pedig, amikor a Kickstarter weboldalon (ez a honlap független projektek finanszírozásának megkönnyítésére szolgál) feltűnt a lehetőség az adakozásra, a kitűzött 7 ezer dolláros célt kevesebb, mint 24 óra alatt elérték, végül pedig 26 ezer dollár gyűlt össze. (Még Markus Persson, a Minecraft fejlesztője is segítette a fejlesztőket 2 ezer dollárral.)

Mivel a tervezettnél több gyűlt össze, így készül a második rész is, amit mindenki megkap, aki megvette az első részt. (Megjelenését decemberre ígérik.)

A játék augusztusra készült el, a Windows verzió mellett pedig Mac-re és Linux-ra is elérhető 10 dolláros áron és már tervben van a Steames változat megjelenése is. (Jelenleg a Valve válaszára várnak.)

A készítők másfél héttel ezelőtt azonban meglepő lépésre szánták el magukat és kiszivárogtatták a játék egyedi, kalózos változatát a The Pirate Bay torrentoldalon, mondván, aki le akarja tölteni, az úgyis megteszi és ezt nem is lehet megakadályozni, akkor inkább megpróbálják a pozitív oldalát nézni és valami vicceset hoznak ki belőle.

Elmondásuk szerint a visszajelzések rendkívül pozitívak voltak és sokan pont emiatt vásárolták meg eredetiben a játékot, mert tetszett nekik a poén, így ahelyett hogy a bevételek estek volna, akciójuk az eladások növekedését eredményezték.

Úgy látszik tehát, hogy jövő ebbe az irányba vezet: Ha nem tudod őket legyőzni, csatlakozz hozzájuk.

Azóta történt