Így készült a Vakondok 4 - Tóth Zoltán (Sultan)

Idén év végén folytatódik a Vakondok című dokumentumfilm sorozat, amelynek új része a hazai játékfejlesztésről fog majd szólni. A szokásos heti frissítéssel egy újabb rövid werkfilmet kaptunk.

Tóth Zoltán volt több, '80-'90-es években készült, sikeres magyar játék grafikusa. A játékok stáblistáján gyakran csak Sultan néven szereplő Zoltán készítette például a Scarabaeus című játék grafikáját, amit 1985-ben az angol Zzap64! újságban az év legjobb akció-kalandjátékaként emlegettek, és 96%-ra értékelték mind a grafikáját, mind a játékot összességében. Ezután ő készítette el az itthon fejlesztett Imposibble Mission II grafikáját is, ami szintén világsiker lett, és az angol Zzap64! ezt is 96%-ra értékelte. De Zoltán nem minden ötlete maradhatott benne a játékban, erről is mesél a werk videóban.
Az angol System 3 a Novotrade-et bízta meg, hogy világsikerű játékuk, az International Karate Atari ST-s verzióját elkészítsék. A programfejlesztést Cseri István végezte, a grafikát pedig Zoltán készítette. Mark Cale, a System 3 alapító tulajdonosa, az általuk készített verziót tartja a játék legjobban sikerült változatának.

Zoltán összesen 10-11 játék elkészítésében vett részt. Rajzolt grafikát többek között futballjátékhoz, golfjátékhoz, a Tesz-vesz Városról készült játékokhoz, és részt vett Sega-s játékok fejlesztésében is. Benne volt például abban a csapatban is, akik a Star Trek: Deep Space Nine - Crossroads of Time-ot fejlesztették Sega Genesis-re.
Hogy hogyan csöppent grafikusként a játékfejlesztésbe, azt elmeséli a werk videóban.

Azóta történt