Így készült a Vakondok 4 - Kiss István

Kiss István 10 éves kora óta arra készült, hogy programozó legyen. Hatodikos volt, amikor kapott egy Németországból behozott Commodore 64-es gépet. Szerencséje volt, mert akkoriban nem volt egyszerű a műszaki cikkek behozatala, és sokan videomagnót vagy mélyhűtőt hoztak azon a kevés pénzen, amit külföldön el tudtak költeni. Neki a C64 jutott. Saját zsebpénzét számítógépes programozásról szóló könyvekre költötte. A gimnáziumi évek végén egyik osztálytársa néhány ismerősével játékfejlesztésbe kezdett Amiga-ra, és ők keresték meg István-t, hogy szükségük lenne valakire, aki a PC-s változatát is megírja a programnak. Így kapcsolódott be a Reunoin fejlesztésébe. Innentől kezdve éveken keresztül éjjel-nappal a játékon dolgoztak.

Az egyetem és a fejlesztés mellett másra nem igazán jutott ideje, de a szakdolgozatához legalább nem nagyon kellett témát keresnie. Istvánon kívül valószínűleg nem sokan tudják elmondani magukról, hogy ezer oldalas szakdolgozatot adtak volna le. A werk videóban erről is mesél.

A Reunion végül 1994-ben jelent meg, az akkoriban különösen hosszú és kidolgozott bevezető sztori, és a játék összetett menete pedig rengeteg jó visszajelzést hozott. A fejlesztőcsapat ezek után megalapította Digital Reality nevű saját cégét, mellyel belekezdtek az Imperium Galactica fejlesztésébe, amely talán az egyik leghíresebb magyar videojátékként vonult be a történelembe.