Így készült a Vakondok 4 - Balogh Zsolt

Balogh Zsolt 1984-ben kapott szüleitől egy Commodore 64-et. A játékok mellett egyből felkeltették érdeklődését a számítógép nyújtotta grafikai lehetőségek is. Először még csakSimons' BASIC-ben kezdett különböző geometriai alakzatokat készíteni, majd amikor megszerezte a Koala Painter-t már joystick-kel rajzolhatott. Mindig is érdekelte, hogy hogy lehetne a rajzolást, játékokhoz való grafikák készítését hivatalos munkaként végezni. 1988 végén tudta meg, hogy a Novotrade-nél játékfejlesztéssel is foglalkoznak. Egyik ismerősén keresztül sikerült is bejutnia a céghez, ahol miután megmutatta rajzait, gyakorlatilag egyből munkát is ajánlottak neki. Az első pár hónapban, amíg nem indult éles projekt, a Novotrade-nél dolgozó, akkoriban úttörőnek számító számítógépes grafikákkal és animációkkal kísérletező csapatban szocializálódott, olyan emberek mellett, mint például Waliczky Tamás, akit 2000-ben a BT tokiói művészeti magazin a 20. század 100 legmeghatározóbb művésze közé sorolt.

Első munkája aztán egy Bugs Bunny Cartoon Workshop nevű animációs játék grafikáinak elkészítése lett, amiben a Loony Tunes rajzfilmek szereplőivel rakhatott össze a játékos saját kis animációkat. A játékot NES-re is elkezdték fejleszteni. Zsolt ezen is dolgozott, de a kiadás előtt a Warner Brothers kitalálta, hogy mégsem Loony Tunes hanem Tiny Tunes figurákkal szeretné a játékot, ami a teljes grafika újrarajzolását jelentette. Zsoltnak már nem sok kedve lett volna újrakezdeni az egészet, de szerencséjére akkor kezdődött egy Sega Genesis-hez köthető előfejlesztés és kutatás, és így végül az egyik legnagyobb sikerű magyar fejlesztésű játék, az Ecco the Dolphin grafikusa lett.

Azóta történt