Dragon Age II: A technológiáról, 2. rész

A BioWare egy két részes bemutatót készített a Dragon Age II-ben alkalmazott technológiákról. A játékot az Origins-ben használt Eclipse Engine továbbfejlesztett változata, a Lycium Engine fogja hajtani. A múltkor a lassabb gépekkel rendelkező felhasználók részére elérhető DirectX9 módról esett szó, most a DirectX11 van terítéken.

Részletekbe ezúttal sem bocsátkoznék, aki kíváncsi a technológiák ismertetésére, az mindent megtalál a forrásoldalon, a DirectX11 módban készített screenshot-okkal egyetemben. Annyit említenék csak meg az ott elhangzottakból, hogy a leírás szerint az újabb technológiás hardverek esetében főleg a dinamikus fények és árnyékok számában vehetünk észre lényeges különbségeket.

A Dragon Age II alapállapotban (DX9) 2-3 dinamikus fényeffektet kezel a varázslatoknál, míg DirectX11 alatt ez a szám több száz is lehet. Ezt kihasználva a készítők sokkal hangulatosabb és részletesebben kidolgozott varázslatokat hozhattak létre.

Ezeknek az effekteknek a nagy része működik DX10, illetve DX10.1 képességekkel rendelkező hardverek esetében is, azonban az extra árnyékokhoz - mint például a külső helyszíneken a mozgó felhők által vetett árnyék - már DX11-es VGA kártyára lesz szükségünk.

A tesszellációt a program a környezet részletesebb kimunkálása során, lekerekítve ezzel azokat a felületeket, amik DX9 alatt például a sziklákon élesek maradnak. Ezen kívül mikroszkopikus felületi egyenetlenségeket alkalmaznak a tárgyak és objektumok felszínén, hogy így tegyék valósághűbbé az ábrázolásukat.

Egyelőre ennyi, a képek teljes méretű változatáért keressétek fel a fentebb linkelt forrásoldalt. A Dragon Age II jövő héten jelenik meg PC-re, PS3-ra és XBOX360-ra.

Azóta történt

Előzmények