Nintendo: nagy bocsánatkérések

Már hónapokkal az E3 előtt hallhattunk olyan ígéreteket, melyek szerint az E3-as konferencián komoly bejelentés(ek)re számíthatnak a hardcore játékosok: nos, ez nem történt meg, a három nagy újdonság ugyanis az Animal Crossing: City Folk, a Wii Sports Resort és a Wii Music voltak.

A Forbes-nak adott interjújában a Nintendo elnöke, Satoru Iwata nyilvánosan is bocsánatot kért a hardcore játékosoktól amiatt, hogy nem azokat a címeket mutatták be, amire sokan számítottak, és elmondta, hogy nem szeretné, ha félreértenék a jelenlegi helyzetet.

"Ha valaki azt hiszi, hogy a Nintendo nem törődik a hardcore játékosokkal, akkor az félreérti a helyzetet, és mi minden áron meg akarunk szabadulni ezektől a félreértéstől. Elnézést kérünk az E3-on történtek miatt, főleg azoktól, akik esetleg egy új Super Mario vagy Legend of Zelda játékot vártak."

Iwata állítása szerint a dolog hátterében az áll, hogy ezeknek a játékoknak nagyon hosszú fejlesztési időre van szükségük, és úgy gondolták, hogy a mostani E3 nem az ideális alkalom a bemutatásukra.

Az elnök egy másik, a GameDaily-nek adott interjújában a sokat kritizált Friend Code rendszerről beszélt: elmondta, hogy az új játékosok számára egy olyan online világot szerettek volna építeni, ahol nem találkoznak barátságtalan dolgokkal, de elismerte, hogy az elképzelés nem egészen tökéletes.

"Először is nem gondolom, hogy a mostani Friend Code rendszer tökéletes lenne. Azonban ha van egy olyan online világ, ahol korlátozások nélkül bárkivel kommunikálhatsz, akkor apaként nem érzem úgy, hogy a lányomat beengedném ebbe a világba."

Iwata minden esetre megígérte, hogy a jövőben foglalkoznak majd a témával, és megpróbálnak nagyobb szabadságot nyújtani a játékosoknak online felületükön.