Nem hisz majd a VR-ban az új generációs Xbox

A Microsoft talán azon kevés cégek közé tartozik, amelyek sosem mondták ki egyértelműen, hogy akarják-e a VR-t, vagy sem. Alapvetően van egy saját Mixed Reality platformjuk hozzá, támogatják az ipar számára fontos OpenXR-t is, de a marketing tekintetében nem kapták fel. A redmondiak lényegében úgy állnak hozzá a kérdéshez, hogy nem baj ha létezik ez az irány, de nem is különösebben érdekes.

Phil Spencer, az Xbox divízió vezetője, a Stevivor számára adott interjúban elmondta, hogy az új generációs, Project Scarlett kódnéven futó Xbox sem fog majd a VR-ról szólni, amit több tényezővel magyarázott.

A szakember úgy látja, hogy a VR inkább izolálja a játékosokat, miközben a Microsoft sokkal inkább a közösségi szórakozásban hisz, de ennél is lényegesebb, hogy a potenciális ügyfeleik nem érdeklődnek a virtuális valóság iránt. Utóbbit ugyanakkor el tudják érni PC-n, vagy más platformon, tehát megvan a választás lehetősége, de Phil Spencer nem látja azt, hogy milliónyi VR eszköz találna gazdára. Utóbbiban kétségtelenül igaza van, ha az önmagukban is működőképes, mobil megoldásokat nem számítjuk, akkor egyedül a Sony PlayStation VR platformja tekinthető relatíve sikeresnek, a többi konstrukció eladási eredményei lényegesen szerényebbek. Utóbbi vezetett ahhoz, hogy az Oculus már inkább a mobil piac felé fordult, elvégre itt látják azt, hogy eladható a koncepció.

Azt is érdemes figyelembe venni, hogy bár a Sony sikerként tekint a PlayStation VR-ra, de ha a PlayStation 4 konzoleladásokat nézzük, akkor nagyjából a potenciális vásárlóbázis 2-3%-a vásárolt magának kompatibilis VR headsetet. Ez a PC-s megoldások eladási adataihoz képest hatalmas eredménynek tűnik, viszont platformon belül azért nem szokott kritikus tényező lenni egy olyan technológia, amely a vásárlóbázis 2-3%-át érdekli. Ez lehet a Microsoft gondja elsődlegesen, ugyanis ilyen formában a VR valószínűleg az Xboxon sem lenne jobb. Persze lehet azzal kontrázni, hogy a Sony viszi tovább a PlayStation VR-t, de ez nagyrészt annak köszönhető, hogy olcsón meg tudják tenni, míg a Microsoft számára egy belépő jóval drágább lenne, amihez szimplán nincs meg a vásárlók részéről az a tömeges igény, ami a költségeket reálisan fedezné.