Nagyon nem lesz olcsó az áprilisban érkező HTC Vive

A Valve nagyjából egy éve beszélt a SteamVR-ről és az alapként szolgáló HTC Vive nevű VR headsetről, amelynek a fejlesztése sajnos nem a terveknek megfelelően alakult, de januárra azért csak elkészült a fejlesztői verzió, amely a HTC Vive Pre, azaz preview nevet kapta. A HTC az idei MWC-n azt is bejelentette, hogy a termék április 1-jén jelenik majd meg hivatalosan, és csak teljes csomagot fognak kínálni, aminek elég borsos ára lesz, de ne ugorjunk ennyire előre.

A végleges HTC Vive nagyon hasonlít majd a fejlesztőknek szánt Pre jelzésű verzióra. Utóbbin csak apró változásokat eszközöltek, így a végleges modell is két darab 1080x1200, azaz összesen 2160x1200 pixeles képet biztosít majd a két szem számára, míg a frissítési frekvencia 90 Hz, a látószög pedig 110 fokos lesz. Eddig gyakorlatilag megegyezik a végleges Oculus Rift paramétereivel, de a HTC Vive a működése szempontjából más szenzorokra hagyatkozik. A gyorsulásmérő és a giroszkóp természetesen alap, de a HTC Vive esetében az elmozdulás érzékelését lézeres szenzor előlapi kamera segíti. Az Oculus Rift ebből a szempontból magnetométerre és egy 360 fokban működő speciális, pozíciót lekövető rendszerre hagyatkozik. Az interfészen szempontjából a HTC Vive 1.3-es vagy újabb verziójú HDMI kimenetről igényli a jelet, míg a bemeneti jel egy 2.0-s és egy 3.0-s USB aljzaton biztosítható az adott PC felé.

A HTC Vive lényeges hátránya a hardver szempontjából az integrált fejhallgató hiánya, amire nagy szükség van a virtuális valóság esetében. Az Oculus Rift alapból tartalmaz egy opcionálisan lecsatlakoztatható egységet, míg a HTC Vive-hoz a fejhallgatót külön kell beszerezni.

A HTC Vive az Oculus Rifthez hasonlóan teljes csomag lesz, vagyis a VR headset mellett helyet kap a CES-en leleplezett felújított kontrollerpáros is. Utóbbi kialakítása az első verzióhoz képest a kényelem érdekében némileg változott. Többek között a gombok mostantól könnyebben felismerhetők csupán az érintésre hagyatkozva, tovább az analóg gomb is módosult, így egy amolyan dupla gombbá alakult át, aminek az aktuális állapotát könnyebb lett meghatározni. Mindemellett a haptikus visszajelzés is része lett a vezérlőknek, amelyek helyzetének érzékeléséért mostantól kisebb méretű állomások felelnek. Emellett persze használható a Valve Steam Controller, vagy bármilyen más PC-vel kompatibilis gamepad is. A csomag része lesz még két darab Lighthouse névre keresztelt bázisállomás, amelyek a szoba feltérképezéséért és a célterületen zajló mozgásérzékelésért felelnek.

Szoftveres fejlesztésként a Vive Phone szolgáltatás lesz bevetve, amely az iOS és Android operációs rendszerrel rendelkező okostelefonokra telepíthető, és képes a telefonra beérkező üzeneteket a virtuális valóságon belül megjeleníteni, és ezekre a felhasználó még válaszolhat is a VR headset levétele nélkül.

Az Oculushoz hasonlóan a Valve és a HTC is készül speciálisan Vive VR headsethez készülő címekkel, így limitált ideig a vásárlók ingyen megkapják a Job Simulator és a Fantastic Contraption című alkotásokat. Mindezért 799 dollárt kell majd fizetni, ami még az Oculus Rift 599 dolláros árazásához mérve is nagyon borsos, főleg úgy, hogy a Valve OpenVR SDK-ja jelenleg közel sem olyan fejlett, mint az Oculus SDK, és az Oculus még igen komoly exkluzív játékokat is kínál. A HTC Vive egyetlen igazi előnye, hogy a speciális játékvezérlő alapból a csomag része, míg az Oculus Rift esetében ezt külön kell megvásárolni.

Ugyanakkor a HTC Vive tényleg elérhető lesz áprilisban, míg az Oculus Rift esetében annyira sok az előrendelés, hogy rengeteg potenciális vásárló csak az év második felében juthat hozzá a termékhez. A HTC az Oculus ellátásra vonatkozó problémáit kihasználhatja, és a türelmetlen felhasználókat meggyőzhetik, hogy némi extra pénzért cserébe ne várjanak tovább.

A HTC Vive egyébként az alábbi oldalon vesz majd fel előrendeléseket, amint lejár az éppen aktív visszaszámláló.

Azóta történt