Metro 2033: DirectX 11 és PhysX Benchmark

A Metro 2033 megjelenése előtt mindenkit megdöbbentett, hogy a 4A Games a játék optimális futtatásához a még meg sem jelent nVidia GF100-as videó kártyáját, a Fermi-t javasolta. Vajon tényleg ennyire éhes a játék a hardverre? Erre kereste a választ a PC Games Hardware csapata, akik 13 különböző grafikuskártyával tesztelték a játékot.

Amennyiben egy DirectX 11 támogatással rendelkező grafikuskártyával felszerelt gépen futtatjuk a Metro 2033-at, akkor két extra menüpont jelenik meg a beállítások között: "Tesselation" és "Depth of Field". Az utóbbi effekt jelen van DX10 alatt is, de DX11 alatt hardveresen gyorsított a "Direct Compute" segítségével. A játékban nem csak az ellenfelek, de a kezünkben tartott fegyverek és egyéb tereptárgyak (pl. székek) is tesszellálva vannak. Ezen a két extra opción kívül a DirectX 11-es mód mind sebességben, mind látványban nem mutat semmiféle eltérést a DirectX 10-es móddal szemben.

DirectX 9 alatt azonban már más a helyzet. Látványos különbségek vannak a játékon belül is. Például DX9 alatt egyáltalán nem működik az MSAA, csak a 4A Games által "Analytical Anti-aliasing"-nak nevezett élsimítást használhatjuk, továbbá nincs Motion Blur sem, azaz elmosódás-effekt, ami sokkal realisztikusabbá tenné az ellenfelek és egyéb tárgyak gyors mozgás közbeni látványát.

A tesztekhez a "Cursed" című pálya kezdetét használták a srácok, ahol is egy pár NPC véd egy kis tábort a Nosalis mutánsok hordája ellen. A helyszín minden fontosabb elemet tartalmaz, mint például: Tessellation, Depth of Field, SSAO, és sok megvilágítási és árnyékolási effektet is. Egy átlagos játékbeli rész, nem a legjobban gépigényes terület. (A grafikonok nagy része az 1680x1050-es felbontást mutatja, így mindegyik tesztből azt vettem ki, hogy realisztikus legyen az összehasonlítás). Lássuk az eredményeket:

A legfelső grafikon a különféle grafikuskártyák teljesítménye közötti különbségeket mutatja, a középsőn a Radeon HD 5850-el különböző DirectX-módokban mért sebességet láthatjátok, míg a legalsón a hardveres és szoftveres PhysX-el és anélkül mért teljesítmény mutatják.

Azóta történt

Előzmények