Mass Effect 2 - Grafikus benchmark

A PC Games Hardware munkatársai letesztelték a hamarosan megjelenő Mass Effect 2 játékot 15 különböző videó kártyával. A játék az Epic-féle Unreal Engine 3.0-ra épül, de a BioWare-nél megváltoztattak rajta pár dolgot, amiről sajnos sok információnk nincs, de pár eltérés nyilvánvaló. Elsődlegesen a fény- és világítás-effekteket feljavították, de a grafikus opcióknál olyan beállítások is elérhetőek, mint a "Cinematic Lights", vagy "Spherical Harmonic Lightning", csakhogy pár példát említsünk. A textúrák is sokkal részletesebbek lettek, különösen a karaktereken látni jelentős javulást. A BioWare sikeresen lerövidítette a töltési időket is, emiatt a történet is sokkal folytonosabbnak érezhetjük játék közben.

Grafikus kártya benchmark-ok: Mielőtt rátérnénk a mérésekre, ejtsünk pár szót az Unreal Engine 3.0-ról. Az anti-aliasing-et a grafikus driver-eken keresztül tudjuk ráerőszakolni a játékra, emellett az ATI-tulajdonosoknak át is kell nevezniük a MassEffect.exe-t UT3.exe-re. Az nVidia-tulajok az Nhacker-rel használják a "080100C5-AA-Bits" beállítással. 15 grafikus kártyával teszteltük a játékot, kétféle beállítással, három különféle felbontásban. A teszthez az alábbi konfigurációt használtuk fel: Intel Core i7-920 @3,5 GHz (175x20; SMT/TM off), Intel X58, 3x2GB DDR3-1400 (7-7-7-21), a szoftverek pedig a következőek voltak: Windows 7 x64, Geforce 196.21, Catalyst v8.69. Az nVidia biztosította számunkra a 196.21-es meghajtót, ami SLI-támogatást nyújtott a Mass Effect 2 alatt, míg az AMD nem küldött speciális driver-t a játékhoz, ezért inkább a Catalyst v8.69-et használtuk, mivel a 9.12-es Catalyst és a Dirt 2 Hotfix alatt lassabban fut a Mass Effect 2. Az általunk használt változata a játéknak egy preview verzió volt, a végleges kiadásig még pár dolog változhat. De már ez is szépen futott a gépünkön, úgyhogy biztató a helyzet.

Anti-aliasing használata nélkül a Mass Effect 2 nagyon szépen fut, még olyan belépőszintű grafikus kártyákon is, mint a Radeon HD 3870, vagy a Geforce 8800 GT. Ha visszaveszünk a részletességből és a felbontásból, akkor még az AMD régi X1950 XT-jén is viszonylag folyamatosan tudunk játszani a játékkal (Anti-aliasing és más egyéb nélkül), ám a Geforce 7900 GTX még ilyen beállítások mellett sem teljesít túl jól. A Geforce 7900 GTX nem volt képes futtatni a Mass Effect 2-őt Multisampling AA-val, ezért ott nulla pont szerepel a tesztben.

Amennyiben a játékot 1280x1024-ben akarod játszani, 4x MSAA-val és 16:1 AF-el, ahhoz legalább egy Geforce GTS 250-re, vagy egy Radeon HD 4870-re lesz szükséged. 1680x1050-es felbontáshoz már egy Geforce GTS 260-216 vagy Radeon HD 4890 ajánlott, míg 1920x1200-ban már csak a legnagyobbak jöhetnek szóba, mint például a Geforce GTX 285, vagy a Radeon HD 5870.

Érdekes volt látni, hogy milyen jól teljesítenek a Radeonok, különösen az új HD 5000-es széria MSAA nélkül. A HD 5870 közel 41%-al volt gyorsabb a Geforce GTX 285-nél, melyet még a HD 4890 is megelőzött 1680x1050-es felbontás alatt. Anti-aliasing használata mellett az eredmény picit módosul, a Geforce GTX 285 picit gyorsabb a HD 5850-nél, és a HD 5870 előnye is "csak" 22% környékére esik vissza.

A forrásoldalon megtaláljátok az összes felbontásban és beállítással készített grafikonokat, amiből nagyjából le lehet vonni, hogy a ti gépeiteken majd hogyan fut a Mass Effect 2. Ja, és utólag még szeretnék megkérni mindenkit, hogy mivel a Mass Effect 2 jelenleg még meg sem jelent, ezért tartózkodjunk az olyan kommentektől, hogy nálam így meg úgy fut a játék nem hivatalos úton szerzett verziója. Köszönöm.

Még egy apró kiegészítés a végére: A játékhoz való DLC-k letöltésére szolgáló Cerberus Network használata csak az újonnan vásárolt, dobozos játékokhoz járó aktivációs kártyán lévő egyszer használatos kóddal ingyenes. Aki használtan, másodkézből vásárolja meg a játékot, annak 15 dollárt kell fizetnie a szolgáltatásért, és még így sem lesz minden DLC ingyenes a számára. Arról még nincs pontos információ, hogy a legális úton, megjelenéskor vásárolt kóddal minden DLC ingyenes lesz-e, de nagyobb rá az esély.

Azóta történt

Előzmények