A Luigi's Mansion a GameCube egyik nyitócíme volt, szóval egyáltalán nem nevezhető mai darabnak, még 2002-ben jelent meg és egyike azon ritka játékoknak a Mario sorozatban, ahol nem a piros ruhás vízvezetékszerelőé a főszerep, hanem öccséé, Luigié, aki szintén szakmabeli. Habár nagy siker volt a játék annak idején, folytatásról nem lehetett hallani, egészen mostanáig.
A folytatás 3DS-re készül, Miyamoto mester felügyelete alatt a kanadai Next Level Games stúdióban. Kevésbe ismert, hogy az eredeti játéknak készült egy 3D-s verziója egy prototípus GameCube-ra, mely képes volt 3D-s kép megjelenítésére, azonban akkoriba még messze nem volt elterjedt ez a technológia, így végül ez a verzió sose jelent meg. A 3DS tervezése során aztán előkerült ez régi fejlesztés és annak a segítségével tesztelték az új konzol képességeit. Lényegében ez volt az egyik fő oka, hogy most belevágtak a folytatásba, hisz a technológia már adott, ráadásul házon belül.
A játékmenet is az elődöt követi, azonban míg az első rész végig ugyanabban kísértet járta kastélyban játszódott, a folytatás során több helyre is menni kell, hogy a felfejlesztett Poltergust 5000 segítségével, ami lényegében egy felturbózott porszívó, elkapjuk a szellemeket és különböző tárgyakat, kincseket gyűjtsünk be.
Miyamoto célja, hogy kicsit nehezebb legyen a játék, így az akció mellett nagyobb szerepet fognak kapni különféle fejtőrök, ezáltal a játékmenet is változatosabb lesz és talán hosszabb is, mint a GameCube-os rész, mely sajnos elég rövidke játék volt.
A grafikára az előzetesek alapján nem lehet panasz, a legszebb 3DS játékok között van a helye. A 3D-effekt is tökéletesen illik a környezethez, mintha diorámák elevenének meg a kezünkben.
Megjelenés jövőre várható.