A dél-koreai játékosok nem játszanak a StarCraft II-vel

Dél-Koreában nagyon népszerű a StarCraft című játék, olyannyira, hogy időközben az ország nemzeti sportjává is vált. Mostanra már vannak olyan tévécsatornák is, ahol kizárólag StarCraft meccseket közvetítenek, a fogadóirodákban pedig fogadni is lehet ezekre a küzdelmekre. Viszont akármennyire is rá vannak kattanva a koreai játékosok a StarCraftra, a nemrég megjelent második résszel egyáltalán nem akarnak játszani.

Egy felmérés szerint Dél-Koreában a játékosok mindössze 2-3%-a játszik a StarCraft II-vel, ami nagy bukás a Blizzard számára, ugyanis 30 millió dollárt költöttek csak az itteni reklámkampányra. Vajon mi lehet az oka annak, hogy egy olyan országban, ahol a StarCraft nemzeti sportnak számít, és majdnem mindenki az első résszel játszik, ott mégsem kíváncsi senki a grafikailag megújult és fejlettebb folytatásra?

Egyes források szerint az ok rendkívül egyszerű. Mivel a StarCraft egy több millió dollár értékű szórakoztatóipari termékké nőtte ki magát Dél-Koreában, ám ebből a Blizzard egy centet sem látott, ezért a második részben kötelezővé tették a Battle.net használatát, valamint mostantól minden egyes eseményt és bajnokságot csak és kizárólag a Blizzard engedélyezhet a StarCraft II játékosok számára.

Viszont, habár az ottani lakások 90%-ában található már széles sávú internetelérés, a StarCraft játékosok többsége még mindig az úgynevezett "PC baangokban" játszik egymás ellen (Ami az internetkávézó ottani megfelelője), ahol saját szervezésű bajnokságokat is szoktak rendezni. Ezért aztán az ázsiai ország játékosainak többsége egyáltalán nem játszik a második résszel, ahol is ezeket a bajnokságokat engedély nélkül nem rendezhetnék meg.

A Blizzard így elbukott egy csomó játékost, és hiába költött 30 milliót a reklámkampányra, a játékosok továbbra is inkább a megkötések nélkül használható első részt favorizálják.

Azóta történt

Előzmények