Kiszivárogtak a Nintendo Switch rendszerchipjének órajelei

Friss információkhoz jutott a Eurogamer néven ismert oldal, amely nyilvánosságra hozta a Nintendo Switch rendszerchipjének órajeleit. Sőt, elemzésükben a korábbi híresztelésekkel is összevonták a friss adatokat, így körvonalazódik, hogy milyen teljesítményt lehet várni.

A Eurogamer szerint az alapot egy módosított Tegra X1 fogja adni, amiben valószínűleg megtalálható a négy darab Cortex-A57-es és a négy darab Cortex-A53-as processzorklaszter is, illetve a második generációs Maxwell architektúrára épülő integrált grafikus vezérlő, összesen 256 darab shader processzorral. Persze ezek nem megerősített adatok, de egyre többen valószínűsítik ezt az összeállítást.

Az órajelek tekintetében az első tényleges adatok most futottak be. Korábban is írtunk arról, hogy a Nintendo Switch összes részegysége szokatlanul alacsony órajelen üzemel, konkrétumokkal azonban nem tudtunk előállni. A Eurogamer azonban úgy tudja, hogy a processzormagok fixen 1020 MHz-es órajelen ketyegnek, míg a memóriavezérlő szempontjából a fejlesztő egyénileg dönthet az 1331 és 1600 MHz-es effektív órajelről. Utóbbi fontos tényező, mivel a kisebb értékkel energiát lehet spórolni, vagyis ha az adott alkalmazás nem igényli annyira a memória-sávszélességet, akkor célszerű az alacsonyabb fogyasztást megcélozni.

A fenti értékek mind a mobil, mind pedig a dokkolt módra is vonatkoznak. Ez alapján a memória-sávszélesség a fejlesztők választásától függően 21,3 vagy 25,6 GB/s lehet, míg a rendszermemória kapacitása 4 GB. A processzormag esetében nem tudni, hogy az operációs rendszer mennyi erőforrást vesz el, de valószínű, hogy mindig azon a klaszteren fut, amelyiken az adott játék éppen nem. Ezzel az Xbox One és a PlayStation 4, illetve PlayStation 4 Pro konzolok processzorteljesítményének nagyjából a harmada-negyede áll rendelkezésre, ami nem lenne rossz egy mobil megoldástól.

Az IGP órajele érdekes, ugyanis alapból 307,2 MHz lesz, de dokkolva már a rendszer beállíthatja magának a 768 MHz-et is. Valószínűleg erről a fejlesztők dönthetnek majd, ahogy a memóriánál, így az egyes játékokat kétféle teljesítményre konfigurálhatják. Ha a Eurogamer értesülései helytállóak, akkor a Nintendo Switch IGP-jének szimpla pontosság melletti számítási teljesítménye 157,3 GFLOPS lesz mobil módban, és dokkolva ez opcionálisan 393,2 GFLOPS-ra nőhet. Felezett pontosság mellett dokkolva elérhető a 768,4 GFLOPS, de ez a maximum, tehát az 1 TFLOPS-os álomhatárt sehogy sem lépné át a kézikonzol.

A Eurogamer úgy tudja, hogy az órajelek véglegesek, de a módosított Tegra X1 továbbra sincs megerősítve.

Azóta történt