Kipróbáltuk a Call of Duty: Vanguard Alpha-t

Ezen a hétvégén játszható a kizárólag PS4 és PS5 tulajok számára elérhető alfa teszt, amelyben a Champion Hill módot próbálgathatjuk.

Néhány nappal ezelőtt az Activision és a Sledgehammer Games bejelentették az ősszel érkező Call of Duty: Vanguard béta teszt dátumait, amelyhez extraként kiderült, hogy ezen a hétvégén a PS4 és PlayStation 5 tulajok betekintést nyerhetnek a játék alfa kiadásába, méghozzá az eddig még nem látott Champion Hill mód keretén belül. Természetesen mi is kíváncsian vártuk a tesztet, így a minap néhány órára mi is elmerültünk a többjátékos harcokba.

A játék elején egy közös helyszínre kerül be mind a 16 játékos, ha pedig egyedül játszunk, akkor a rendszer véletlenszerűen kiválaszt mellénk egy társat, kapunk egy katonai csapat elnevezést, majd a felkészülés ideje alatt (ami nagyjából 45 másodperc) lehetőségünk van bevásárolni, vagy fejleszteni a fegyverünket (Ez utóbbi meccs közben is elérhető, a rendszer automatikusan a legjobb kiegészítőkkel szereli fel a fegyvert egészen Legendary szintig) a kezdő 500 dollárból. A ládákból lehetőségünk van szerezni perkeket, fegyvereket, gránátokat, páncélt, különleges killstreakeket, de mindezekhez rengeteg pénzre lesz szükség, amelyet az ölésekért, győzelmekért kapunk, de az adott pályákon elszórva is találunk mindig bizonyos mennyiségű összegeket. Miután lejárt a visszaszámlálás, a rendszer random választ nekünk ellenfelet, betesz minket a 4 aréna egyikébe, majd van egy percünk, hogy minél többször végeztünk ellenlábasainkkal. Összesen 12 élete van minden csapatnak, a meccsnek automatikusan vége ha lejár az időnk, vagy elfogy esetleg az életünk. (Minden pályán van 1 token, ami plusz egy életet ad, illetve három körönként kapunk egy "Vásárlás" kört, amikor minden csapat újra felszerelkezhet és akár drágán plusz életet is vehet) A teljes "bajnokságot" az a banda nyeri, akinek a végén marad minimum egy élete.

Alapvetően a gameplay maga a megszokott pörgős "COD"-os élményt adja, bár a Champion Hill módban azért kicsit talán óvatosabban kell akciózni, hogy ne pörögjenek le hamar a számlálók. A grafika elsőre nagyon hajaz a 2019-es Modern Warfare-ben látottakra, azonban kicsit talán nehezen észrevehetőek egyes helyeken az ellenfelek. A hangok már kicsit problémásabbak, a fegyverek furán szólnak, de ami zavaróbb, hogy az adott arénában hallani lehet a mellettünk lévő helyszínen harcolókat, így nem vesszük észre azt sem, ha ellenfelünk mellettünk fut, ez így nagyon zavaró. (A fejlesztők tudnak róla a visszajelzésekből, remélhetőleg legkésőbb a teljes kiadásra javítják majd) A Vanguard alfa tesztje elsőre mondhatni hozza a kötelezőt, a téma és a korszak iránt érdeklődőknek érdemes lehet majd a bétával is tenni egy kört. A most bemutatkozott Champion Hill vélhetőleg ideig-óráig szórakoztató lesz majd, de szerény véleményem szerint néhány hónap után a normál módok és a Warzone (Amely szintén átalakul majd később a Vanguard stílusára) elhalássza majd innen is a játékosokat, ahogy anno történt a Gun Fight és Ground War módok esetében is. (Ezeket természetesen továbbra is próbálják játszani egyesek, de jóval kevesebben érdeklődnek irántuk, mint a 2019-es Modern Warfare megjelenésekor)