Juju – újabb platformer bejelentve

Varsóban, a Hard Reset és Shadow Warrior alkotói egy meglepő bejelentést tettek, amikor lerántották a leplet legújabb alkotásukról, amely a Juju nevet viseli és egy 2D platformer játék.

A játékban Juju-t, a sámán pandát és gyík barátját, Peyo-t kell irányítanunk. Ebből már ki is lehet találni, hogy itt kooperatív játékmenetre kell gondolni, ami nem véletlen, ugyanis ez a program elsősorban a családi, illetve a baráti köröknek készült, de legfőképp gyerekeknek. Ezt jól reprezentálja az aranyos, rajzfilmes grafika és karakterek.

A történet nem túl kiemelkedő, de azért ezt sem árt átfutni. Juju apja, Jambee elindul, hogy megtartsa a napi szertartást, nem veszi észre azonban, hogy titokban a fia és barátja követik. A rituálé közben azonban egy gonosz erő jelenik meg. Jambee harcba száll vele, de sajnos alulmarad a küzdelemben és a gonosz elrabolja őt. Mielőtt ez megtörténik, az apa még át tud nyújtani a fiának egy varázserővel bíró maszkot. A szörnyű eset után Juju és Peyo hosszú utazásra indul, hogy kiszabadítsák Jambee-t a gonosz karmai közül, ehhez azonban több misztikus tárgyat kell összeszedniük.

A játék során egy misztikus kulcs darabjait kell összeszedni, melyeket boss-ok legyőzésével lehet elérni. A korábban említett varázsmaszk abban lesz a segítségünkre, hogy mutatja az utat a kulcs darabokhoz. A játékot egyszerre tehát két ember játszhatja kooperatív módban. Azt egyelőre még nem tudni, hogy teljes online vagy csak helyi kooperatív mód lesz-e benne. Még meglehetősen kevés információ látott napvilágot a játékkal kapcsolatban, még azt sem tudni, hogy pontosan mely platformokra jelenik majd meg, de a legtöbb konzol nagy valószínűséggel borítékolható. A megjelenés az idei év negyedik negyedévében (Q4) lesz esedékes. Néhány kép a programból azonban már megtekinthető:

Sok játékos (köztük jómagam is) biztosan meglepődött, hogy egy olyan csapat, akik eddig Hardcore FPS-eket tettek le az asztalra, most egy család-orientált, rajzfilmszerű, 2D platformeren dolgoznak. Ennek megértéséhez érdemes figyelembe venni, hogy az alkalmi (casual) játékosok sokkal többen vannak, mint a HC játékosok, így az ilyen egyszerű játékok piaca is jóval nagyobb. A másik dolog ami szembeötlik az embernek, hogy a Flying Wild Hog csapata az elmúlt időszakban jelentős létszámbővítésen esett át. A lengyel stúdiónak jelenleg több, mint 70 ember dolgozik, miközben a 2009-es alapításkor a Hard Reset című FPS játék fejlesztésénél még csak 35-en voltak. A létszám megduplázódásában szerepet játszik az is, hogy kezdetben ez a csapat kizárólag Windows platformra fejlesztett, de mára a Microsoft és Sony két-két konzolja mellett még mobilra is (iOS, Android) fejleszt a cég. Fontos tudatában lenni annak, hogy a banda mindössze bővítette a portfólióját, hogy a casual réteg igényeit is ki tudják szolgálni, de a hardcore vonalat is tovább viszik.

Végül pedig annyit, hogy Juju bejelentése után maradt még egy, eddig be nem jelentett, fejlesztés alatt álló program is. Kíváncsian és türelmetlenül várjuk, hogy mi a másik, még titkos projekt.

Azóta történt