Ingyen update XBLA-n

Nem közismert dolog, de a játékfejlesztőknek eddig komolyan a zsebükbe kellett nyúlni, ha patch-et vagy update-t szerettek volna kiadni X360-ra a játékaikhoz. Ennek oka eredetileg az volt, hogy minél hibamentesebb játékokkal készüljenek XBLA-ra a fejlesztők, hisz ha bug-os egy játék, akkor jogosan mérges és csalódott a vásárló.

Talán a leghírhedtebb történet az ügyben a Fez tavalyi esete, ahol az egyik javítás sajnos rossz hatással volt egyes játékosok mentett állásaira, de a fejlesztőknek nem volt pénze újra kiadni a korrigált patch-et, így végül a játék azóta is javítás nélkül van fent az XBLA-n. Pontos összegről nem tudni, de a fejlesztő, Phil Fish szerint több tízezer dollárról volt szó, ami egyértelműen meghaladhatja egy indie fejlesztő költségvetését.

A Microsoft a napokban erősítette meg, hogy idén áprilisban eltörölték az XBLA-n a patch-ekkel kapcsolatos díjakat, a fejlesztőknek csak az első, bekerülési díjat kell megfizetni. Ezzel a lépéssel próbálják visszacsalogatni az indie fejlesztőket az Xbox platformokra, hisz a jelenlegi állapot szerint a PlayStation 4 és a Wii U sokkal nyitottabban és szabadabban kezeli őket (pl. lehet maga a fejlesztő a kiadó), mint a Microsoft.