Így készült a Vakondok 4 - Zámbó Viktor

Idén év végén folytatódik a Vakondok című dokumentumfilm sorozat, amelynek új része a hazai játékfejlesztésről fog majd szólni. A szokásos heti frissítéssel egy újabb rövid werkfilmet kaptunk.

Zámbó Viktor 16 évesen találkozott először a számítástechnikával, amikor akkori fizika tanárnője behozott három programozható számológépet az órára, és meghirdette a számítástechnikai szakkört. Viktort egyből megfogta a programozás, éjjel-nappal nyomogatták a gépeket. Innentől kezdve részt vett a magyar mikroszámítógépes klub mozgalomban is, ami akkor még igen csak szűk kört jelentett. Nehezen lehetett a 80-as évek elején személyi számítógépekhez hozzájutni, így ha valakinek sikerült beszereznie, vagy kölcsönkérnie egyet, akkor mindenki rácuppant, és próbálta kihasználni a lehetőséget, és próbálta önmagát megvalósítani valahogy. És hát mire lehetett ezeket a kezdetleges gépeket használni? Kis játékprogramokat kezdtek írogatni rájuk. Viktor sokáig azzal kezdte egy új géptípussal való ismerkedését, hogy leprogramozott rajta egy Space Invaders szerű játékot, így tanulva meg az adott gép sajátosságait.

Amikor a C64 megjelent első éves hallgató volt Tóth Viktor barátjával a BME-n. Hallottak ismerősökön keresztül egy olyan pletykát, hogy a Novotrade valami játékfejlesztéssel kapcsolatos dologra készül. Fogták gyorsan magukat, és bekopogtak a Novotrade-hez, hogy itt vannak, jöttek játékot fejleszteni. Az őket fogadók azt se tudták miről van szó, mert még annyira az elején járt a projekt a cégnél. Végül kiderült, hogy tényleg terveznek majd ilyesmit, most jött valami csomag is, ott van a másik szobában, ha gondolják nézzenek rá. A csomagban egy C64-es volt, amire azonnal ráugrottak. Így az elsők között voltak, akik játékot kezdtek fejleszteni a Novotrade-nek. Fahrenheit 451 néven alapítottak többedmagukkal csapatot, és három játékot készítettek C64-re. Az utolsó a Quark volt, ahol olyan szinten kihasználták a C64 lehetőségeit, hogy sokszor instabillá vált a játék. Ez történt a játék bemutatásakor is, de briliánsan kivágták magukat a helyzetből. Hogy hogyan, arról a werk videóban mesél. Viktor egyébként évekkel később a Theocracy-t fejleszető Philos Laboratories stratégiai igazgatójaként tért vissza a játékfejlesztésbe.

Azóta történt