Így készül a Steam Controller, amelynek tudását most szoftveresen is bővítették

A Valve nemrégiben jelentette be, hogy a Steam Linkkel egyetemben elkészült és elérhető a Steam játékvezérlő végleges kiadása. Ez nagyjából egy hónappal ezelőtt volt, így azóta számos visszajelzés érkezett a cég részére, aminek alapján az új szoftverben számos finomhangolást végeztek el. Ezek között számos hasznos van, mint például a gombok médiavezérlőként, sőt állítólag szövegbeviteli eszközként való használata játékon kívül, ami HTPC-ként is üzemelő gépeknél lehet hasznos.

De említhető még a Mouse-Like joystick funkció, amivel nagyjából olyan precízen célozhatunk FPS és TPS játékokban, mintha az egeret használnánk. Értékelhető újdonság még a Mouse és Touch Regions, amelyekkel gyorsabban navigálhatunk az RTS és RPG játékok komplex menüiben és minitérképén, valamint utóbbiban egy egyedileg konfigurálható menüt hozhatunk létre, amiben 16 hotkeyt tárolhatunk el és ezeket a trackpaddal hívhatjuk elő.

Érdekességként a cég közzétett egy videót arról, hogyan készülnek a Steam Controllerek az USA-beli Illinois államban lévő, teljesen automatizált gyártósorán.

A gamer lelkű nézőközönség egyből rápörögött a témára, hiszen a videóban van 1-2 érdekesség, ami utalhat a régóta várt Half Life 3 esetleges érkezésére, de akár a Portal 3 is szóba jöhet. Ilyen például az itt-ott felbukkanó Aperture Laboratories matricák egyes robotokon, illetve vannak olyanok, akik szerint az sem véletlen, hogy pont a videó időtartama 2:12 (amit úgy dekódoltak, hogy HL2: EP1+2=EP3). Persze mindez csak spekuláció, de a vállalatok gyakran rejtenek el titkos üzeneteket, így bármi megtörténhet.

Azóta történt