Gran Turismo 5 - 60 millió $

Az autós játékok királyának kikiáltott GT szériáért felelős fejlesztőguru interjút adott az amerikai autoweek magazinnak, melyből érdekes dolgok derültek ki. Megtudhatjuk, hogy a játék fejlesztése 5 évig tartott, ez nagyjából megegyezik azzal az idővel, ami az előző rész elkészítéséhez volt szükséges. Korábban már írtunk róla, és az interjúban is elhangzik: Yamauchi mester ígéretet tett arra, hogy a rajongóknak nem kell majd ilyen hosszú ideig várniuk a folytatásra, miután az az 5-ik rész alapjaira épül majd (már amennyiben a megjelenése nem tolódik ki a következő generációváltás idejére - a szerk.). A fejlesztés költségeivel kapcsolatban kiderül, hogy körülbelül 60 millió USD-t emésztettek fel a munkálatok, ami tekintettel a játék kaliberére (mérete & minősége) reális összegnek mondható, a GTA IV és a Too human 100 milliót felemésztő költségeihez képest meg szinte eltörpül. Érdekesség: a sokak által - joggal - bálványozott Shenmue annak idején 70 millió dollárból készült el Dreamcastre. 1999-ben.

A Gran Turismo 5 autói ezúttal 400'000 polygonból épülnek fel, ez pont  100x annyi, mint amit a GT4-ben láttuk, és 100'000-el több, mint amivel a Forza 3-ban találkozhatunk. Ha már Forza: az autoweek riportere nem volt rest rákérdezni, vajon Yamauchi próbálta-e már a rivális Turn10 játékát. "Láttam, ahogy a kollegáim játszanak vele az irodában, sőt, magam is próbálgattam egy kicsit. Sok szempontból hasonlít a GT-hez, de jópár alapvető eltérés is van a két játék között."

Yamauchi

Sajnos európai vagy amerikai megjelenési dátum továbbra sem hangzott el (Japánban márciusban jelenik meg), de kiderül, hogy valójában már nem a fejlesztőstúdión, csupán a SCEE-n múlik, mikor vehetjük le a saját példányunkat a boltok polcairól.

A teljes interjút itt találjátok.