EVE Online: a Classic grafika vége

Az EVE Online 2007 óta gyakorlatilag kétféle klienssel működik: az egyik a Classic grafikájú változat, ami egy Shader Model 1.0-ra épülő, most már ősréginek számító grafikus motort használ, a másik a Premium grafika, ami modernebb és szebb, ám nagyobb erőforrásigényű megjelenítést nyújt a játékosnak. Ennek a kettősségnek a március 10-én érkező új kiegészítő véget vet: az egyik fejlesztő, Zulupark azt írja blogjában, hogy az Apocrypha megjelenése után az EVE már nem fogja támogatni a Classic megjelenítést, viszont a régebbi géppel rendelkezők számára elérhetővé teszik a Premium Lite megjelenítést - ez a Shader Model 2.0-n fog alapulni és kisebb felbontású textúrákat használ majd, így kevesebb memóriát fog igényelni, mint a jelenlegi Premium megjelenítés; sőt, a Premium Lite-on belül is lesznek kis- és nagyfelbontású textúracsomagok, amik között választhatunk majd. Ezzel természetesen az EVE hardverigénye is megnő majd, a VGA-minimum a jövőben GeForce FX 5xxx/ATi R300 (Radeon 9800) lesz majd, azonban a CCP Games adatai szerint ez mindössze az előfizetők 5%-ánál jelenti azt, hogy a jövőben már nem lesz támogatott a videokártyájuk.

Ugyanakkor a jelenlegi tervek szerint a 2009-es téli kiegészítő kiadása után a Premium Lite sem lesz már támogatott, csak a Shader Model 3.0-ra épülő Premium; ez a VGA-minimum GeForce 6/ATi X1300-ra emelkedését jelentené - a fejlesztők jelenlegi becslése szerint ez akkor szintén az előfizetők 3-5%-ának okozna kellemetlenséget, mivel számításaik szerint addigra a legtöbben már SM3.0-kompatibilis VGA-val fognak rendelkezni. Ez a terv már komoly felhördülést váltott ki a játékosok között is, hiszen a legtöbb laptop, amin EVE-et játszanak, még nem rendelkezik ilyen szintű grafikai chippel. Update: a fejlesztők hallgattak a játékosokra, és elvetették a Premium Lite támogatásának idei megszüntetését, amint ez kiderül Zulupark legfrissebb bejegyzéséből.

Azóta történt

Előzmények