Előzetes a Battle.net 2.0-ról

A Battle.net 2.0 legfrissebb előzetese a Starcraft 2-nél jelent meg friss screenshotokkal, de alapvetően kevés új információval - ennek ellenére érdemes összefoglalni azokat az információkat, amiket a Blizzard nagyrészt még a BlizzConon osztott meg velünk.
A Blizzard 14 éve indította útjára a Battle.netet a Warcraft, Starcraft és Diablo multiplayert kiszolgáló rendszerként. Jelenleg 12 millió aktív account játszik ezen keresztül - vagyis ez a játékostömeg körülbelül akkora, mint a WoW felhasználóinak a száma. Egy ilyen sikeres szolgáltatás esetén felmerülhet a kérdés: beépíthető-e annyi új feature, ami megéri a módosítást? A Blizzard szerint a válasz igen.

A Starcraft 2-től kezdve a Battle.net szervesen beépül a játékba, és folyamatosan online leszünk - nemcsak multiban, hanem single-ben is. Folyamatosan értesülhetünk a friss hírekről, letölthetjük a tartalmi frissítéseket, és beszélgethetünk a barátainkkal is. Amit elérünk a játékban, az bekerül az általunk játszott karakter profiljába - ha valakinek erről a WoW Armoryja jut eszébe, az valószínűleg nem véletlen... Sőt, a mentett játék is szinkronizálható lesz a Battle.nettel, így új számítógép vásárlása után is könnyedén pont ugyanott folytathatjuk, ahol a régin abbahagytuk.
A SC2 multija is sokat köszönhet majd az új Battle.netnek, ugyanis okosabbá tették a sorsolást - így elkerülhető lesz, hogy egy újonc rögtön a profikkal kerüljön össze, akik könnyedén megverjék. A Battle.netre bejelentkezőket egy, a szintjének megfelelő ligába sorsolja a rendszer, és a liga tagjaival fogunk mérkőzni; kellően jó eredmények elérése után egy szinttel feljebb kerülve folytathatjuk. Emellett új játékmódokat is kapunk, mint a gyakorló liga, a co-op kampány vagy a kihívások lehetősége (akinek ez is ismerős és a WoW-os Arena ugrik be róla... az aligha téved sokat).
A legkomolyabb újítás a szociális háló behozatala a rendszerbe. A szöveges és voice chat egyaránt beépül a Battle.netbe és az ezt támogató játékokba is - ez kezdetben a WoW-ot és a SC2-t jelenti majd. Megjelenik a Real ID: az ismerőseinket a polgári nevükön is láthatjuk, és a Real ID használatával létrejött kapcsolatok karaktereken és játékokon átívelő kapcsolattartást tesznek majd lehetővé. Ennek a használatához mindkét félnek bele kell egyeznie a Real ID használatába, ami opcionális lesz. Az előnye, hogy bármelyik támogatott Blizzard-játékba automatikusan importálódik a kapcsolati hálónk, és megvalósul az ezek közötti kommunikáció is... ha valaki épp Starcraft 2-zik,  azzal is beszélgethetünk egy WoW-raid közben.

Ezek mellett a Battle.net 2.0 komolyan támogatja a moddereket is. A SC2-ben alapos modder kit érkezik majd, és az elkészült térképek a Battle.neten át megoszthatóak lesznek. Az is könnyebbé válik, ha egy speciális térképen játszanánk, ugyanis ilyen meccseket is könnyen leköthetünk majd a Battle.neten keresztül. Később érkezik majd a SC2 Marketplace: ezzel lehetővé válik a játékosok által létrehozott tartalmak értékelése, kommentálása, és ha a készítő pénzt kér a munkájáért, akkor a megvásárlása. Valami azt súgja, hogy a WoW-addonok is be fognak kerülni egy hasonló piactérre, ami megszüntetheti a patchnapok szívását a Curse-szel és a WoWInterface-szel... persze kérdés, hogy milyen fejlesztői eszközöket kínál majd a Blizzard, megéri-e az addonok fejlesztését a Battle.netre vinni vagy megmaradnak a mostani gyűjtőoldalak.
Végül egy interjú a fejlesztést vezető Greg Canessával:

Azóta történt

Előzmények