Egyre több bevételt hoznak a digitális játékok

Manapság sokkal több bevételt hoznak a digitális disztribúción keresztül árult játékok, mint a dobozos kiadások. Erre legjobb példát a SuperData Research oldal novemberi felmérése mutatta ki, ahol is a tavaly ilyenkori eredményhez viszonyítva 25% növekedés volt tapasztalható. Az oldal beszámolója alapján idén ez főleg az új konzolok megjelenésének tudható be, hiszen pl. a CoD: Ghost, NFS: Rivals, AC4: Black Flag és Battlefield 4 is azonnal elérhető volt letölthető formában PS4 és XBOX One konzolokra.

A játékokon kívül - nem meglepő, de annál sajnálatosabb módon - legtöbb bevételt továbbra is a hozzájuk kiadott tartalombővítmények hozták. A felmérés szerint PC-n és konzolon is mintegy 31%-al több DLC fogyott novemberben, ez összesen 325 millió dollár bevételt jelent (Tavaly novemberben ez 230 millió volt). Az ingyenesen játszható (F2P) programok eladásai ezzel szemben 17%-os csökkenést mutattak.

A közösségi-, és mobileszközökre kiadott programokból is havonta átlagosan pár százalékkal több folyik be, mint tavaly ilyenkor. Az elemzők szerint ez a tendencia várhatóan tovább folytatódik az év hátralévő részében és nagy valószínűséggel jövőre is.

Bár a dobozos játékok eladási mutatói egyre rosszabbak, mégis, szerintem egy darabig még biztos megmaradnak, elvégre a különféle Collector's Edition, GOTY, Ultimate Edition és hasonló kiadások segítségével továbbra is tudnak bevételt termelni a kiadók. Ti mit gondoltok erről?

Megjegyzés: A cikkben közölt adatok az Amerikában történt eladások utáni összegeket mutatják.