Egy extra gigabájtnyi memóriát kapnak a fejlesztők az új Xboxon

Az eredetileg tervezett 8 GB-nyi közvetlen elérésű kapacitás helyett 9 GB áll majd rendelkezésre.

Már tavasz óta lehet tudni, hogy nagyjából mi is lesz a Microsoft új Xbox konzolja, amely a Scorpio projekt néven fut még mindig, ugyanis végleges nevet a cég csak később ad neki. A nyilvánossá vált adatokból írtunk is egy hírt, és ez alapján kijelenthető, hogy az eddigi legerősebb konzol lesz, számos olyan érdekes képességgel, ami megjósolhatatlanná teszi a teljesítményét.

Hirdetés

Lesz azonban egy kis változás, ugyanis eredetileg a Microsoft azt ígérte, hogy a rendszermemória 12 GB-os kapacitásából 4 GB-ot kap maga a rendszer, így a fejlesztők 8 GB-ból gazdálkodhatnak majd, és ezt a 8 GB-ot direkten elérik, vagyis rendkívül hatékony lehet a felhasználása. Mike Ybarra, a Microsoft játékosoknak szánt platformjait vegyítő üzletág alelnöke szerint sikerült annyit javítani a szoftveren, hogy a rendszer beéri 3 GB-tal, még akkor is, ha 4K-s felbontásban fut a Dashboard felület. Ezáltal a fejlesztők 9 GB-nyi direkten elérhető memóriához jutnak, ami javítja a lehetőségeiket.

Az is kiderült, hogy ha egy játék nem használja ki ezt a keretet, vagyis az eredetileg tervezett 8 GB-os specifikációra tervezték, akkor a maradék 1 GB-ot nem kapja vissza a rendszer, hanem a Microsoft gyorsítótárként fogja felhasználni, vagyis javítja majd például a pályabetöltési időket.

Az új Xbox esetében a 9 GB-nyi felhasználható memória elég nagy előny lehet, mivel a PlayStation 4 és a korábbi Xbox One konzolok ennek maximum a kétharmadát tudják biztosítani a fejlesztőknek, vagyis a Scorpio projekt néven futó géphez részletesebb tartalmak, ezen belül is textúrák, illetve modellek szállíthatók.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés