Dragon Age: Inquisition - Mass Effect 3 fantasy kiadásban?

Amennyiben összehasonlítjuk egymással a Mass Effect 3 és a Dragon Age: Inquisition című játékok történetét, valóban sok hasonlóságot fedezhetünk fel közöttük. Mindkét játékban a világ biztos pusztulásra ítéltetett, és csak egyetlen ember van, aki annak népeit egyesítve és vezetőjükké válva legyőzheti a gonoszt. A BioWare producere, Cameron Lee szerint azonban csak nagy vonalakban hasonlítható a két történet egymáshoz, részleteikben teljesen eltérnek a Shepard parancsnok és az Inkvizítorok által vívott küzdelmek.

- "Valóban, mindkét játékban bekövetkezik egy olyan esemény, ami káoszba döntheti a világot, viszont a Mass Effectben már az elejétől tudtuk, miféle fenyegetéssel nézünk szembe, vagyis, hogy jönnek a Kaszások" - mondta Cameron Lee egy OXM oldalnak adott interjújában. - "A Dragon Age: Inquisition-ben ellenben egy hatalmas repedés támad az égen, a befolyásos frakcióknál és nemzeteknél pedig eluralkodik a káosz. Mindkettő gyanúsan egyszerre történik, ami nem lehet véletlen, így a játékosnak kell kiderítenie, hogy mi történik a háttérben".

- "Az Inquisition esetében nem úgy kell eljárnunk, hogy kiderítjük az igazságot, magunk mellé veszünk pár társat, majd a játék végén megoldjuk a felmerült problémákat, ez ennél sokkal bonyolultabb. Itt valódi hatalom van a karaktered kezében. Egyetlen személy vagy, de egyben az Inkvizitoroknak a vezére is, ők pedig igen jelentős személyek e világban, befolyással rendelkeznek a különféle nemzetek és csoportok érdekei felett."

- "A Mass Effectben is létrehozhattál szövetségeket, de ott legtöbbször Shepard saját képességei számítottak. Az Inquisition-ben nagyrészt a jelentős döntéseinken lesz a hangsúly, vagyis, hogy miképpen hat ki az Inkvizitorok befolyása erre a világra. A kettő között akkora különbség van, mintha a Star Wars esetén jedik akarnánk lenni, vagy mi szeretnénk megalkotni a Jedi Rendet."

Cameron Lee azt is elmondta, hogy a Dragon Age: Inquisition már játszható állapotban van, a programban sokkal több morális felelősséget kell vállalnunk, valamint jobb stratégiai érzékre lesz szükségünk, mellette pedig mindent sokkal jobban testre szabhatunk. Követőink viselkedését is befolyásolhatjuk, nagyobb beleszólásunk lesz kinézetükbe és cselekedeteikbe. Vagyis az Inquisition inkább az Origins-hez lesz hasonló, nem pedig a Dragon Age 2-höz.

Cameron Lee elmondása szerint a Mass Effect 3 multija elég jól sikerült, így kétségtelenül gondolkodnak ilyen lehetőségen az Inquisition esetében is, ám jelenleg még semmit nem döntöttek el ezzel kapcsolatban. Viszont az már biztos, hogy a Kunári is választható faj lesz karakterünk megalkotásakor, de az sem elképzelhetetlen, hogy Elffel legyünk. Igaz, hogy az emberek üldözik őket ebben a világban és valószínűleg nem fogadnának el vezetőjükként egy ilyen lényt, de ez szintén igaz a Kunárikra is, akiket csak pár ember ért meg, a többiek rettegnek tőlük.

Mindezek ellenére lesz mód rá, David Gaider és a történetírók keményen dolgoznak ezeknek az utaknak a megalkotásán, melyek szépen összehozzák ezeket a lehetőségeket. A Dragon Age: Inquisition megjelenése a jelenlegi állás szerint 2014. negyedik negyedévében várható PC-re, PS3-ra, PS4-re, XBOX360-ra és XBOX One-ra. A játék eredetileg az XBOX One konzollal együtt jelent volna meg, de elhalasztották, viszont így lehetőségük lesz a Kunárit, mint játszható fajt, beletenni a programba.

Azóta történt

Előzmények