Dragon Age II: Ingame képek és pár infó

A BioWare kiadott pár ingame képet a készülő Dragon Age II-ből, és néhány információt is megosztott a rajongókkal a játékmenetet illetően, bár ezeket már nagyrészt tudhatjuk az eddigi hírek alapján is. A képeken főleg harcjeleneteket láthatunk, de van közöttük egy, ami a karakterünk tulajdonságait mutatja.

A leglényegesebb változás az Origins után az lesz, hogy ezúttal nem a Grey Wardenek állnak majd a történet középpontjában (Mivel várhatóan nem lesz magyarra fordítva a játék, így mindennek az angol megnevezését használom ezután). Egy szimpla menekültként kezdjük pályafutásunkat, akinek eleinte a puszta túlélésért kell harcolnia, miközben a Darkspawn hordák feldúlták a faluját, elűzték vagy legyilkolták az ott élő embereket.

A másik fontos újítás az lesz, hogy az eddigi néma hőssel ellentétben Hawke beszélni is fog a kalandjaink során. A játékba bekerült egy olyan kördialógus-rendszer, amit már a Mass Effect 2-ben is láthattunk, azaz egy kördiagram segítségével választhatunk a különféle válaszok és lehetőségek között, és ezek nagyban befolyásolják karakterünk, és az egész világ sorsát is. A csapattársaink ugyanúgy megszerethetnek vagy megutálhatnak bennünket, mint az Origins-ben, valamint szintén lesz lehetőségünk románcot kezdeményezni társainkkal.

Hawke karakterének megalkotásánál a játékosnak több lehetősége is van, bár az első résszel ellentétben itt nem választhatunk fajt, csakis emberrel lehetünk. Azon belül viszont kezdhetünk férfi és női karaktert is, valamint a kasztunkat is magunk jelölhetjük ki a három rendelkezésre álló típus közül. Lehetünk Mage (Mágus), Fighter (Harcos) és Rogue (Tolvaj) karakterrel, ám ezzel nagyjából véget is ért a választások "széles tárháza", ami az első rész után eléggé leegyszerűsített játékmenetet sejtet.

Ami a harcrendszert illeti, egy nemrég megjelent videó tanulsága szerint a PC-sek ugyanazt a rendszert használhatják a Dragon Age II-ben, mint az Origins-ben is, tehát a képernyő alján lévő toolbar szolgál majd a képességeink vezérlésére. Viszont a taktikai nézet teljesen eltűnik, csak TPS perspektívából követhetjük figyelemmel az eseményeket. A konzolosok számára egy egyszerűbb, könnyebben kezelhető kezelőfelület lesz majd kialakítva, a toolbar csak PC-n lesz elérhető.

A karaktereket sem kell majd annyit pátyolgatnunk harc közben, mint az Origins folyamán, hanem automatikusan felveszik a megfelelő támadási pozíciót. A távolsági fegyverrel felszerelt karaktereink sem lövöldözik a nyilaikat egy lépésről az ellenfél arcába, hanem közelharci fegyverre váltva harcolnak, ha az ellenség melléjük ért. Ezentúl a harcosok nem rohannak be ostobán a csaták sűrűjébe, hanem igyekeznek a helyzetüknek megfelelő harcmodort alkalmazni, amikor csak lehetőségük adódik rá, mielőtt bevetnék magukat a küzdelembe.

Aki végigjátszotta az Origins-t, az importálhatja a játék végi mentéseit is, mellyel az első részben hozott választásaink és döntéseink hatását érzékelhetjük a Dragon Age II világában. Ez a játék többszöri végigjátszására sarkallhatja a játékosokat, hiszen a három kaszt alapjáraton igen csekély változatosságot hordoz magában, viszont az előző részben történt események hatására többféleképpen változhat meg a Dragon Age II játékmenete.

Azóta történt

Előzmények