DirectX11 támogatás a WoW: Cataclysm bétájában

Azt már eddig is tudták a World of Warcraft rajongók, hogy a Cataclysm jelentős változást hoz majd a játékba, nemcsak tartalom, de látvány tekintetében is. A Blizzard gondolt azokra a játékosokra is, akiknek elég modern gépük van ahhoz, hogy élvezzék a legújabb API kínálta lehetőségeket. A Cataclysm bétájába ugyanis bekerült a DirectX11 támogatása.

WoW: Cataclysm: DX9 vs. DX11 (Az alsó kép a DX11-es)

Azonban ez a támogatás egyelőre csupán kísérleti jelleggel került bele a bétába, így az is elképzelhető, hogy a végleges játékban nem lesz benne. Azt is hozzá kell tenni, hogy a DirectX11 támogatás bekapcsolásával nem lesz forradalmi szintű látványjavulás a DX9-hez képest. A legjobban észrevehető változást a víz- és lávaeffekteken, az égboltnál, valamint a közeli környezetnél venni észre.

Aki nem rendelkezik DirectX11 képes hardverrel, az is láthatja majd például az új vízeffekteket, de abban az esetben minden előre renderelt lesz. Az új API-val már ezek mind valós időben kerülnek kiszámításra, hardveresen gyorsított megjelenítés mellett. A víz és a láva felületén pl. visszatükröződik az égbolt, a karakterek és az effektek is.

WoW: Cataclysm: DX9 vs. DX11 (Az alsó kép a DX11-es)

A DirectX11 kihasználásához természetesen ezzel kompatibilis operációs rendszerre (Windows Vista vagy Windows 7), valamint videokártyára (Radeon HD 5xxx vagy GeForce GTX 4xx) is szükségünk lesz. A feltételek teljesülése esetén az alábbi módszerekkel kapcsolhatjuk be a DirectX11 támogatását a játékban:

  • az indító parancsikonhoz hozzá kell tenni a -d3d11 utótagot
  • a másik módszer, hogy a World of Warcraft Beta/WTF mappában lévő Config.wtf fájlba be kell írni a következőt: SET gxApi „d3d11"

Azóta történt

Előzmények