Diablo III: Változások a rendszerben

Egyre több türelmetlen játékos várja már nagyon a Diablo III megjelenését és mindegyre hangot is adnak aggodalmaiknak. A legfrissebb bejelentést követően, miszerint pár dolgot ismét megváltoztatnak a rendszerben, még többen panaszkodtak a fejlesztőknek, hogy túl sokáig szórakoznak már azokkal a beállításokkal. Adják ki a Diablo III-at úgy, ahogy van, nekik így is tökéletes, viszont ha még sokat piszkálják a játékot, az a minőség rovására fog menni.

A Diablo III igazgatója, Jay Wilson egy hosszú blogbejegyzésben ismertette a játékban bekövetkező változásokat, egyúttal visszautasította a játékosok vádaskodásait, miszerint a hosszú fejlesztési idő a játék minőségének rovására menne.

"A Diablo III fejlesztése közben rengeteg olyan megjegyzést kaptunk, miszerint már túl sokáig szórakoztunk a beállításokkal, a játék úgy jó, ahogy van és szimplán csak ki kellene azt adnunk," - írta Jay Wilson. "Úgy vélem, hogy ez egy fair érvelés, viszont egyben helytelen is. Nekünk az a dolgunk, hogy elkészítsük a következő Diablo játékot, nem pedig az hogy szimplán adjunk ki egyet."

"Amennyiben a játék kiváló lesz, úgy senki sem fog rá emlékezni hogy később jelent meg. Bár még nem tartunk ott, de bízunk a képességeinkben hogy egy nagyszerű játékot tudunk kiadni. Továbbra is folytatjuk néhány belső játékrendszer újbóli átvizsgálását, annak érdekében hogy tökéletesíthessük és befejezhessük azok tartalmát," - zárta le a témát Wilson.

Aki kíváncsi a változások teljes listájára, az a fentebb linkelt blogbejegyzésen keresztül elolvashatja azokat. Akik nem értenek angolul, azok számára összefoglalom a módosításokat és azok lényegét. Lássuk:

  • Nem lesznek többé azonosítótekercsek (Scroll of Identify): A Diablo III-ban úgy tudjuk majd beazonosítani a megtalált ismeretlen varázstárgyak tulajdonságait, hogy szimplán megnyitjuk a tárgylistánkat és rájuk kattintunk jobb egérgombbal. Ekkor karakterünk megvizsgálja azt, majd némi idő elteltével a tárgy azonosításra kerül. Tehát ezentúl nem kell majd tekercseket gyűjtögetni, minden tárgyat képesek leszünk megvizsgálni és beazonosítani.
  • Bekerül egy főzetek számára fenntartott gyorsbillentyű: Miután a Diablo III-ban főképp a csaták közepette, ellenfeleink által elhullajtott élet- és varázserő gömbök segítségével nyerhetjük vissza erőnket, így ritkán fogunk különféle főzetek használatára kényszerülni. Ám mivel ez némiképp a szerencsén is fog múlni, ilyen esetekre nem árt felkészülni, hogy amennyiben megszorulnánk, egy billentyű lenyomásával használhatjuk az erre a gombra rendelt varázsfőzetet.
  • Eltávolítják a Mystic Artisant a játékból: A készítők elmondása szerint a béta tesztelése során kiderült, hogy a Mystic Artisan nem hozta az elvárt színvonalat. Ezért, miután egy új rendszer bevezetése túl sokáig tartana, szimplán kiveszik azt a játékból. Azonban remélik, hogy később ismét csatlakozhat majd karavánunkhoz, miután kijavítják és optimalizálják a rendszerét.
  • Nem lesz többé Cauldron of Jordan és Nephalem Cube: Eredetileg úgy tervezték a Diablo III játékmenetét, hogy minél tovább tartó, látványos szörnyirtás legyen középpontban. Ezért kerültek be a fentebb említett eszközök, melyek segítségével a városon kívül is eladhattuk és újrahasznosíthattuk volna a megtalált tárgyakat. Azonban Jay Wilson szerint nem árt néha szünetet tartani az öldöklésben, visszatérni a városba és beszélgetni a lakókkal. Ezért mindkettőt kivették, valamint a Stone of Recall nevét Town Portal-ra módosították és a gyorsbillentyűk között közvetlenül elérhetővé tették.
  • A Blacksmith (kovács) fogja újrahasznosítani a tárgyakat: Miután a Nephalem Cube eltávolításra került, így valamilyen módot kellett találni az újrahasznosításra. Végül a kovács mellett döntöttek, így mostantól ő fogja ellátni nekünk ezt a feladatot.
  • A fehér tárgyakat nem lehet újrahasznosítani: Eredetileg úgy tervezték hogy kevesebb fehér cuccot dobjanak a szörnyek, de ezeket is fel lehessen használni, ha másképp nem is, újrahasznosítás útján. Azonban a tesztelés során kiderült, hogy itemizációs problémákat okozhat ennek használata, ráadásul miután a Nephalem Cube-ot kivették, legjobb megoldásnak a Diablo II-ben alkalmazott rendszer ígérkezett. Azaz mostantól nem lehet újrahasznosítani a fehér tárgyakat, viszont sokkal több ilyet fognak dobni a szörnyek. Tehát visszatér a korábbi gyakorlat, miszerint nem kell mindent felszednünk, amit találunk.

A karakterek tulajdonságai és a kezelőfelület (UI) is megváltozott (Lásd képen), mostantól a felszerelés képernyőn kapnak helyet karakterünk értékei, így jobban nyomon tudjuk követni a tárgyaink cserélésével bekövetkező változásokat. Ezeket a módosításokat azért vezették be, hogy általuk szebb, letisztultabb, jobban használható és élvezetesebb játékélményt biztosíthassanak a játékosoknak. Lássuk most azt, hogy a tulajdonságpontok növelésével milyen értékek módosulnak pozitív irányba:

  • Strength = Barbár sebzés, Armor (páncél),
  • Dexterity = Demon Hunter sebzés, Monk sebzés, Dodge (kitérés),
  • Intellect  = Witch Doctor sebzés, Wizard sebzés, a felvett gömbök gyógyítási aránya,
  • Vitality   = Életerő.

A Defense, Attack, és Precision képességek megszűntek. Az Armor fogja átvenni a Defense szerepét, ezzel lehet majd csökkenteni a beérkező fizikai sebzést, és a kritikus találatok esélyét. Mindezek a változások a legújabb béta patch során fognak bekerülni a játékba, melynek megjelenése hamarosan várható.

Végezetül elmondta, hogy ezen módosítások csak egy részét képezik a csapat terveinek. A továbbiakban jelentős újítások várhatóak a képességek és a rúnák rendszerében is. Még közel sincs kész a játék, azonban minden igyekezetükkel azon vannak, hogy mielőbb megjelenhessen. Ők azt szeretnék elérni, hogy a Diablo III ne csak megfeleljen az elvárásoknak, hanem még a megjelenése után egy évtizeddel is szárnyalja túl azokat.

Azóta történt

Előzmények