Dead Crusade: Kickstarteren a középkori horrorjáték

Dead Crusade címmel egy ígéretes horror-akciójáték készítésébe fogott az Aesthetic Studios, ami érdekes stílusban hozza el a zombi-apokalipszist. Az Unreal Engine 4 által hajtott programban a 14. századi Európába látogatunk el, mégpedig a hírhedt "Fekete Halál" (bubópestis) idején. Ám ezúttal a járvány áldozatai haláluk után újra felélednek és élőholtként terjesztik a betegséget. Ellenük kell felvennünk a harcot, vigyázva, hogy nehogy mi is elkapjuk a kórságot.

A Dead Crusade című játékot egyaránt játszhatjuk külső és belső nézetben, valamint az egyjátékos mód mellett erős kooperatív multi is helyet kapott a programban. Három hosszú hadjáratban vehetünk részt, miközben a járvány ellen harcolva bejárjuk a középkori Európa vidékeit, nagyvárosait és temetőit, hogy ott élőhalottakat találjunk és kiirtsuk őket.

A program főbb jellegzetességei pár mondatban összefoglalva:

  • Valós események adták a sztori alapját: A 14. század közepén az emberiség egyik legpusztítóbb járványaként számon tartott Fekete Halál elérte Európát is. 1347. őszén 12 genovai gálya futott be a messinai kikötőbe, fedélzetén oszlásnak indult tetemekkel, valamint pár haldoklóval, akik Istenhez könyörögtek bűnbocsánatért. Testüket nagy, fekete kiütések borították, melyekből vér és genny szivárgott (Ezért nevezték el később a betegséget Fekete Halálnak). Bár a hajókat azonnal kiutasították, de már késő volt: a járvány partra jutott és 1347., valamint 1351. között több, mint 200 millió áldozatot szedett Európában.
  • A helyszíneket mind a korabeli Európáról mintázták: A hadjáratok során az angliai Yorkban található Canterbury Katedrálistól kezdve egészen az olaszországi Velence városáig sok ismerős helyszínen meg fogunk fordulni. A karakterek felszerelései szintén korabeli öltözékek alapján készültek, egyedül az számít fikciónak, hogy a Fekete Halál áldozatai itt nem maradnak halottak, hanem, akárcsak a zombik, élőholt húsevőként támadnak fel újra, mindenkit megfertőzve, aki csak az útjukba kerül.

  • Szerepjáték jellegű karakterfejlődés: A Dead Crusade című játékban több osztály közül választhatunk, melyek mindegyike eltérő képességekkel, tulajdonságokkal és képzettségekkel rendelkezik. Az erős kooperatív támogatottság miatt ezek az osztályok csapatként együtt dolgozva vehetik fel leghatékonyabban a harcot az élőholtak ellen. Karakterünk képességeire kihatással lesznek a sérülések, fáradtság és maga a fertőzés is, ha elkapjuk. A járványnak többféle variánsa lesz, melyek mindegyike eltérő módon hat karakterünkre, így megváltoztatva stratégiánkat és magát a játékmenetet is. Ezek némelyike nem halálos, legtöbbje viszont igen és komoly veszélyt jelent csapattársainkra, ha nem kezeljük időben. Néhány esetben az elhalálozott csapattárs egy erős ellenfélként tér vissza az életbe, akit legyőzni komoly kihívást jelent.
  • Külső és belső nézetben egyaránt játszhatunk: Karakterünket FPS és TPS nézetből is vezérelhetjük, a harcrendszer teljesen dinamikus és kontrollálható lesz mindkét esetben. Többféle ütéstípust végrehajthatunk, a sérülések pedig teljesen valósághű fizikai számítások eredményeképp valósulnak meg a test különböző részein. A sérülés ott történik, ahol ténylegesen behatol a fegyver a testekbe, ha nem célzunk pontosan, akkor melléütünk, még ha csak egy centivel vétjük is el a célt, akkor sem okozunk sérülést.

A Dead Crusade című játék kihasználja a DirectX 11 képességeit, a készítők először Unreal Engine 3 segítségével kezdtek el dolgozni a játékon, majd később átálltak UE4-re, melynek segítségével sokkal kidolgozottabb látványt és gazdagabb játékmenetet ígérnek. Az Aesthetic Games 250.000 dollárt szeretne összegyűjteni a Kickstarter kampány segítségével, hogy így megvalósulhasson a program fejlesztése és további finomhangolása.

A játék megjelenése a jelenlegi tervek szerint 2015. negyedik negyedévében lesz, PC-re, majd azt követi a Linux és Macintosh kiadás is.