Darkness and Light: Kínai fejlesztésű MMORPG tör a WoW babérjaira

A Darkness and Light című játékot Kína elsőszámú MMORPG-fejlesztője, a Snail Games készíti, akiket többek között az Age of Wulin című programjukról ismerhetünk. Új alkotásuktól pedig a béta-teszterek teljesen el vannak ragadtatva. Lássuk, miről is van szó:

A Darkness and Light című MMORPG játékot már hat éve fejlesztik teljes titokban, mindössze tavaly fedték fel, hogy egyáltalán dolgoznak rajta. A készítők elmondása szerint ez lesz a legnagyobb MMORPG, amit valaha is láthattunk. A játék világa 40.000 négyzetkilométer lesz, ez pedig negyvenszer akkora, mint a World of Warcraft teljes területe!

Ezért nem meglepő talán az a kijelentés sem, miszerint valamennyi játékos egyetlen szerveren fog játszani, így nem lesznek zónák, töltögetések, mindenhová el lehet jutni.

Összesen tízféle faj egyedei közül választhatjuk ki karakterünket, akik két nagy, egymással versengő frakció tagjai lehetnek, így a PvP szerelmesei előreláthatólag nem fognak unatkozni. Lehetünk többek között tündékkel, emberekkel, törpékkel, bestiákkal, tündérekkel, démonokkal, sőt, még akár sárkányokkal is!

Minden karakter számára, attól függően hogy milyen fajba és kasztba tartozik, teljesen egyedi fejlődési rendszert generál majd a játék. Mindenféle jártasságot elsajátíthatunk, majd amelyik hozzánk legközelebb áll, az felé tudunk később specializálódni. Tehát nem kell meglepődni azon, ha a vadonban összefutunk egy kardot forgató harcossal, aki a csata hevében egyszer csak egy tűzlabdát hajít felénk.

A különféle szakmák sem hiányozhatnak, lehetőségünk van szokványos mesterségek elsajátítására, lehetünk kovácsok, alkimisták, felfedezők, bányászok, de amennyiben valami extrémebbre vágyunk, akár a sárkánykiképzői pozícióba is belekóstolhatunk.

Amennyiben sikerül megfelelő tiszteletet kivívni magunknak, még az is megeshet, hogy a terület uralkodója egy kis földbirtokot adományoz nekünk, ahol felépíthetjük saját kastélyunkat, ami mellé utána folyamatosan ki fog épülni egy kis falu is.

És amennyiben olyan szerencsések vagyunk, hogy értékes ásványok vannak telkünkön, azt a lakosokkal ki is bányásztathatjuk, és továbbfejleszthetjük kis birodalmunkat, míg végül valóságos várossá nem alakul át.

A Dark and Light című MMORPG játékot egy teljesen saját fejlesztésű grafikus motor, a Mafate Engine fogja hajtani. A programba bekerül egy fejlett időjárás szimulációs rendszer is, ami kihatással lesz magára a játékmenetre is. Tehát amikor kitör egy nagy zivatar, akkor megváltozik a városok élete, a boltosok bezárnak, az emberek pedig behúzódnak otthonaikba.

Régóta várunk már egy olyan játékra, ahol az időjárásnak a képességeinkre nézve is hatásai vannak. Hát a Dark and Light ilyen lesz. Például amennyiben egy jégalapú AoE támadást használunk, miközben javában dúl a hóvihar, akkor annak sebzését ez nagyban megnöveli.

Miután a játék világa ilyen hatalmas lesz, ezért természetesen nem leszünk kénytelenek gyalogosan eljutni küldetéseink helyszínére. Akár a World of Warcraft-ban, itt is lesznek a nagyobb városok között különféle légi szállítóeszközök - elsősorban szelídített sárkányok -, de a törpék által készített sárkányrepülővel is megpróbálkozhatunk. Mindezek mellett persze megtalálhatóak lesznek a lovak és egyéb hátasállatok is a kisebb távok leküzdésére. Akinek pedig elég pénz áll rendelkezésére, az akár saját sárkányt is tarthat erre a célra.

Egyelőre ennyit lehet tudni a játékról. Sajnos a harcrendszerről még semmi konkrétumot nem lehet tudni, de amennyiben hasonló lesz a fejlesztők korábbi játékához, akkor nem lesz okunk panaszra. Az előfizetés mikéntjéről sincs információ, de a Snail Games eddig csak F2P (ingyenesen játszható) játékokat készített, így van esély rá, hogy itt is hasonló - esetleg mikrotranzakciós - megoldással fognak majd élni.

Egy nagyon ígéretesnek tűnő MMORPG van tehát készülőben, remélhetőleg hamarosan pontosabb információkkal, videókkal és talán egy megjelenési időponttal is meglepnek minket a fejlesztők.

Azóta történt

Előzmények