Dark Souls: FPS- és belső felbontás limit a PC-verzióban

Lehangoló hírek érkeztek a Dark Souls: Prepare to Die Edition nevű RPG játékkal kapcsolatban. Aki esetleg nem tudná: A Prepare to Die Edition a PC-re hamarosan megjelenő változat neve, amiben kibővített tartalommal kapjuk majd kézhez a konzolon elérhető játékot. Ez idáig szép és jó, ám most napvilágra került pár információ, ami elég lehangoló. Lássuk:

A DSOGaming nevű oldal múlt hónap elején számolt be róla, hogy az E3 rendezvényen kiállított Dark Souls PC verziója támogatni fogja az 1080p felbontást, így a korábban hallott rémhírek, miszerint a játék fixen 720p felbontásban fog működni, nem bizonyult igaznak. Ugyanakkor hozzátették, hogy az FPS értékét is lehet majd állítani, akkor mindenhol 30 FPS volt látható, AA-val és anélkül, valamint ablakos és teljes-képernyős módban egyaránt.

Ráadásul az E3-on kiállított verzióval komoly sebességbeli problémák is voltak, a bemutatót nVidia GeForce GTX 6xx kártyákkal felszerelt gépeken tartották, és még azok sem tudták akadásmentesen futtatni a játékot.

A tegnap megjelent cikk szerint sajnos immár biztosan kijelenthetjük, hogy a Dark Souls: Prepare to Die Edition sok tekintetben limitálva lesz, pedig általában a PC-s kiadásoknál lenne mód a felbontás és/vagy sebesség növelésére az erősebb hardvernek köszönhetően. Mindezek ellenére a Dark Souls PC változata 30 FPS-re lesz limitálva, azaz akármilyen erős gépen fogjuk is futtatni, ennél gyorsabb sehol nem lesz.

Másik probléma a belső felbontás. Habár a menüben be lehet majd állítani az 1080p felbontást, a játék 1024x720-ban végzi a renderelést, azaz hiába állítunk be neki nagyobbat, pusztán "széthúzza" az elkészített képet. Ezt úgy kell elképzelni, mintha felskáláznánk egy alacsony felbontású filmet 1080p minőségre.

A Dark Souls: Prepare to Die Edition augusztus 23-án válik elérhetővé PC-re, Steamen keresztül.

Azóta történt

Előzmények