Csak Windows 8.1-re és XBOX One-ra jelenik meg a DX11.2

A Microsoft fejlesztői konferenciáján, a Build 2013 rendezvényen mutatták be a Windows 8.1 frissítés főbb újításait, melyek közül a játékosok számára kétségkívül az új DirectX szabvány tűnik érdekesnek. Az új API egyik funkciója lesz többek között az úgynevezett "Tiled Resources", miáltal végre megoldhatóvá válik a hardveres virtuális textúrázás (Vagy ahogy a játékosok jobban ismerik: Megatextúrázás).

Az új funkció segítségével a videokártyák képesek lesznek használni a rendszermemóriát, hogy jóval részletesebb textúrákat tudjanak megjeleníteni. A Microsoft elmondása szerint ennek két változata lesz, egyik a D3D_FEATURE_LEVEL_11_0 támogatással rendelkező videokártyák számára, míg a másik a D3D_FEATURE_LEVEL_11_1 képességűekhez. A kettő között látványban nem lesz különbség, de DX11.1 támogatottság alatt jóval gyorsabb lesz a megjelenítés. Az alábbi videóban láthatunk erről demonstrációt, melyben bemutatják, miként fog ez kinézni a gyakorlatban:

Ugyanakkor a Microsoft azt is elmondta, hogy, bár az új API által nyújtott szolgáltatásokat minden DX11-képes hardver ki tudja majd használni, csak azokra lehet ráírni a DirectX 11.2 támogatást, melyek a D3D_FEATURE_LEVEL_11_1 szintet is kezelik. Ennek a feltételnek pedig egyelőre csak az új, GCN-architektúrájú AMD Radeonok felelnek meg.

Másik fontos dolog, hogy a DirectX 11.2 API-t a Microsoft csak Windows 8.1 operációs rendszer alatt teszi elérhetővé - meg XBOX One konzolokon -, így aki ki akarja használni ezeket az előnyöket, annak mindenképp váltania kell.

Azóta történt

Előzmények