Crysis: Widet2 - Új benchmark pálya

A 3DCenter egyik felhasználója, Mr. Lolman egy benchmark pályát készített a Crysis-hoz, ami a Widet2 pályára épül. Elmondása szerint az új pálya végletekig kihasználja a modern grafikus kártyák képességeit, és még a legerősebb PC-ből is képes kihozni a maximumot. Az alábbi kép alatt találhattok egy galériát, melyben 11 képet nézhettek meg a pályáról, 1920x1080-as felbontásban, egy Radeon HD 5870-el készítve:

Crysis: Widet2 (Képgaléria 1920x1080)

A 130MB-os csomag letölthető a 3DCenter fórumáról. Lefuttatásakor a kamera egy szépen kidolgozott, erdőkkel és hegyekkel tarkított területen száll keresztül. A tesztet kétszer ajánlott lefuttatni, és a Fraps-al átlagot számoltatni belőle. A PC Games Hardware is lefuttatott pár tesztet az új pályán, melyeknek az eredményeit megtalálhatjátok az oldalukon, de azért az érdekesség kedvéért két eredményt ide is betettem:

2560x1600 (AA és AF nélkül)

Az eredmények érdekesek. A Crysis eléggé shader-intenzív, így nagyon sokat profitál a HD5870 számítási kapacitásából, különösen ha az élsimítás és az anizotróp szűrés nincs bekapcsolva. Az AMD kártyája minden más kártyát maga mögé utasított a tesztek során.

2560x1600-as felbontásban AA és AF nélkül a Radeon HD5870 meggyőző 83%-al gyorsabb volt, mint a Geforce GTX 285. (Ami még nagyon érdekes, az a Radeon HD 4870. Az AMD régebbi kártyája - ha csak egy hajszállal is -, de magasabb eredményt ért el AA és AF nélkül, mint a Geforce GTX 285).

2560x1600 (4xMSAA és 16xAF)

Az élsimítás és az anizotróp szűrés bekapcsolása után  a különbség 50 és 60% közötti értékre csökken vissza, ugyanis ekkor már a memória átviteli sebessége és a textúraszámítás is jelentősen számít. (4xMSAA és 16xAF mellett a Radeon HD 4870 ugyanannyival kap ki a Geforce GTX 285-től, mint amennyivel korábban megverte azt: éppen egy hajszállal).

Azóta történt