Crysis 3: Kiábrándító PC-s eladások

Nem lett igaza Cevat Yerlinek, amikor azt nyilatkozta a Crysis 3 megjelenését követően, hogy egy játék sikerét 60%-ban annak kialakítása határozza meg. A második rész után joggal merülhetett fel bennük ez a nézet, hiszen ott a PC kiadásból teljesen hiányzott a grafikus menü, segédprogramokkal kellett tuningolnunk a látványt, ha szebb képet akartunk, ráadásul a konzolos menüpontok (Press Start to begin...) alapján a konzolos kiadást konvertálták PC-re.

Ám a Crysis 3 esetében már a teljes grafikai finomhangoló menü, valamint a konzolos kiadásoktól szebb látvány sem volt képes megfelelő vonzerőt nyújtani a PC-s játékosok számára, hiszen maga a játék már nem lett olyan tökéletes, mint elődei. A PC Games Hardware beszámolója alapján Németországban mindössze 100.000 darab Crysis 3 fogyott eddig PC-re, ami töredéke a megjelenéskor PC-exkluzív első rész sikerének, melyet pár hónap alatt közel egymillió példányban értékesítettek.

A Crytek elmondása alapján a konzolos változatok sem hoztak akkora bevételt, mint amire számítottak, különösen miután saját bevallásuk szerint is a Crysis 3 a remekművük. Szintén kiábrándító a készítők számára, hogy a játék árát pár hónappal a megjelenés után már kénytelenek voltak erősen csökkenteni, ma már gyakorlatilag harmadáron lehet kapni, 20 euró környékén.

A vélemények megoszlanak azt illetően, hogy miért is lett csalódás a játékosok és a szaksajtó szemében is a Crysis 3, pláne annak fényében, hogy pontszámokat tekintve átlagosan 7,5-8/10 körül kapott, ami nem olyan rossz eredmény. Sokan a Cryteket okolják, hiszen míg az első részhez ingyen adták a fejlesztői készletet (SDK), a Crysis 3 mellé már semmi, moddolást támogató program nem járt. Ráadásul mindhárom Crysis játék támogatottsága hónapok alatt véget ért, ezzel erős kétségek merültek fel a játékosokban a Crytek motivációját illetően.

Mások az Electronic Arts-ot és az Origin rendszert teszik felelőssé, elmondásuk szerint a Cryteknek az első két részhez hasonlóan Steam alatt is ki kellene adnia a Crysis 3-at, úgy biztosan többen megvennék. És bár kellő potenciál van a Crytek legújabb motorjában, ami szám nélkül csak Cryengine névre hallgat, az első ilyen alkotásuk, a Ryse: Son of Rome kizárólag csak XBOX One konzolokra jelent meg, és az sem aratott osztatlan sikert a tesztelőknél.

Ez vajon tényleg azt vetíti elő, hogy vége a tradicionális PC-s játékok fejlesztésének a Cryteknél?

Azóta történt

Előzmények