Carmack: Kijavítjuk a Rage elmosódott textúráit

Mindazok a PC-s játékosok, akik hozzám hasonlóan játszottak az id Software által eddig kiadott játékokkal, egyetérthetnek velem abban, hogy mindig mindig színvonalas munkát tett le az asztalra John Carmack és csapata. Azonban a Rage ezúttal másképp alakult, ezt sajnos saját bőrömön is tapasztalom, hiszen én a megjelenés óta nem tudok vele normálisan játszani - ezért is nem született még teszt róla itt a Gamepodon.

A fentebbi screenshotot én készítettem, a legfrissebb Catalyst 11.10 PV2 Rage driverrel és a nemrég kiadott patch-el, melyen jól látszik, hogy még maximális beállítások mellett is milyen elképesztően ronda textúrák vannak a játékban. John Carmack egy Twitter-üzenetben nyugtatta meg a játékosokat, hogy már dolgoznak a következő javításon, amivel kiküszöbölik a fentihez hasonló problémákat. Az alsó kép egyik fórumtársé, azt hiszem, ez no comment. :-)

Carmack azt is hozzátette, hogy az új javításban a textúrákon kívül tovább bővítik a játékosok által testre szabható grafikus beállítások sorát is, tehát utána már nem csak a VSync, Texture Cache, AA és AF kapcsolgatása lesz elérhető, hanem többek között a textúrák felbontását is fogjuk tudni állítani. Két új beállítási lehetőség lesz erre: Bicubic-upsample és Detail texture.

Viszont a korábban beígért nagy felbontású textúrapakk egyhamar nem fog megjelenni, ezt maga John Carmack árulta el Twitteren, mikor azt kérdezték tőle, hogy mikor lehet várni annak megjelenését. Az id Software főprogramozója ennyit mondott válaszként: -"A nagyobb felbontású lapozófájllal végzett első tesztjeink nem sokat segítettek, mivel a legtöbb forrástextúrának ez a maximális részletessége."

Azaz tömören fogalmazva, a fenti képeken látható textúrahibákat várhatóan kiküszöbölik, de a közelről nézve elmosódott textúrákkal nem tudnak sokat csinálni, esetleg különféle szűrők segítségével minimálisra csökkentik a néhol meglehetősen zavaró kontrasztot a részletes és elmosódott textúrák között. Remélem, hogy az akadozásra is találnak megoldást.

A fenti videót azért mutatom be nektek, mert nálam ugyanígy "fut" a játék. A textúrák folyamatos megjelenítésével nincs gond - kivéve, ahol bűn rondák -, viszont menet közben ugyanúgy fagyogat, ahogy az a videón is látszik. Szóval amíg nálam így megy a játék, addig inkább nem írok róla tesztet.

Megvárom a patch-et, valamint a WHQL AMD Catalyst 11.10 meghajtót, de amennyiben az sem hoz megoldást, uninstall lesz belőle. Azért felháborító, hogy az ember 9K-t kiad egy játékért és egy hónapot kell legalább várnia rá, hogy játszhasson vele. Ha egyáltalán tud majd vele játszani. Majd meglátjuk, remélhetőleg az új patch orvosolja a problémáinkat.

Azóta történt

Előzmények