Carmack: "A driver-hibák miatt egy nagy rakás **** volt a Rage PC-s debütálása!"

Bizonyára sokan vártátok már az id Software "új-generációs" motorjának debütálását a Rage című poszt-apokaliptikus FPS játékban, melyet John Carmack szerint úgy terveztek meg, hogy minden platformon stabilan fusson 60 FPS értékkel. Konzolok esetében ezzel nincs is semmi probléma, azok valóban nagyjából azt nyújtják, amit a játéknak mutatnia kellene. Ám a PC verzióval komoly gondok voltak induláskor, melyeket még most sem sikerült mind megoldani.

A screenshotot én készítettem Steam alatt, nálam így néz ki a játék az új driverrel.

A problémák elsősorban az AMD/ATI videokártyák tulajdonosainál érzékelhetőek, de pár jelenség előfordul nVidia GPU esetén is. A legtöbb problémát - legalábbis nálam - a játék állandó fagyása okozza. A textúra- és egyéb gondokra már megérkezett a megoldás, mivel az AMD tegnap kiadta a 11.10 v2 Preview Drivert, és ez nálam kiküszöbölte mindazokat a problémákat, amikhez eddig a konfigurációs fájlok szerkesztgetésére volt szükség.

Azonban egy meglehetősen zavaró jelenség még így is megmaradt, ezért a korábban beígért Rage Gamepod teszt részemről addig elhalasztva, amíg nem érkezik hozzá javítás. Konkrétan a menet közbeni meg-megakadásról van szó. Itt van egy videó, melyben láthatjátok, miért nem tudok így játszani a Rage-dzsel (Textúrahibák nálam már nincsenek, de megakadások igen):

Most pedig térjünk vissza a cikk eredeti témájához. John Carmack nemrég azt nyilatkozta, hogy a Rage PC verziójának hibáiért a videokártya gyártókat terheli a felelősség, hiszen már az előzetes tesztverzióknál is gondok voltak a számítógépes változattal, míg konzolokon minden zökkenőmentesen futott.

"Nagyon boldogok vagyunk, amiért a megjelenés előtti hónapokban jelentős teljesítménynövekedést sikerült elérnünk az AMD hardvereivel," - mondta. "Végre kellett hajtanunk néhány belső módosítást, hogy gondoskodjunk arról, ami az AMD mérnökeinek elmondása szerint a meghajtójuk és architektúrájuk maximális teljesítményét eredményezheti, ezért oda-vissza próbálgattuk a különféle bővítményeket és driver verziókat."

"Tudjuk, hogy az összes régebbi AMD, valamint pár nVidia illesztőprogramnak is gondjai akadnak a játékkal, viszont a házon belül végzett tesztjeink során valamennyi rendszerünkön jól futott a játék. A megjelenés napjának közeledtével viszont hibás meghajtóprogramok kerültek kiadásra, így a PC-s vásárlóink fele tulajdonképpen egy működésképtelen programot kapott kézhez. Az pedig végképp nem segített a helyzeten, hogy a működőképes meghajtóknak viszont más játékokkal akadtak gondjaik."

Amikor megkérdezték az id Software vezető programozójának véleményét arról, hogy szerinte mindezen hibák kiküszöbölhetőek lettek-e volna azzal,  ha konzolok helyett elsődlegesen PC-re fejlesztik a játékot, John Carmack a következő kijelentést tette:

"Készíthetsz úgy is játékot, hogy egy nagy teljesítményű PC által nyújtott lehetőségekhez igazítod, viszont ekkor a konzolos változatokkal nem tudod teljesíteni a kitűzött célt. Vagy pedig készítesz egy konzolokhoz igazított játékot, majd utána minőségileg folyamatosan tudod azt javítani a számítógépekhez igazodva," - mondta. "Mi az utóbbit választottuk."

"Nem vezető játékplatformként tekintünk a PC-re. Lehet hogy ez egyeseket felidegesít, de nem tudom másként jellemezni; mindkét konzolváltozatnak nagyobb tábora van, mint a PC verziónak. Kétségtelen, hogy sokkal jobb élményt tudtunk volna biztosítani, ha elsődleges platformként a PC mellett döntünk, hiszen egy nagy teljesítményű PC közel tízszer olyan erős, mint a jelenlegi konzolok, viszont az tízszer akkora erőfeszítésünkbe is került volna."

"Manapság a játékok minőségének fejlettségét nem az alatta futó technológia, hanem a beleölt erőfeszítés határozza meg. Amennyiben egy tízszer annyi erőforrást biztosító platformra készítenénk játékot, ami csak annak tizedét használná ki, az sem lenne jó megoldás."

Jelenleg készülőfélben van egy javítás, amiben várhatóan kijavításra kerülnek ezek a hibák.

Azóta történt

Előzmények