Boulder Dash: 30th Anniversary - Érkezik a folytatás

Manapság már - kevés kivétellel - csak a veterán játékosok emlékeznek a 8-bites Atari gépeken, később pedig Commodore C64-en, ZX Spectrumon, ColecoVision-ön, NES-en és más platformon megjelent Boulder Dash című programra. Műfaját tekintve egy gravitációs-logikai-akciójáték volt, ami reflexeinket éppúgy megmozgatta, mint szürkeállományunkat. A játék célja, hogy adott idő alatt adott kellő mennyiségű gyémántot gyűjtsünk össze, majd a kinyílt kijáratot elérjük. Persze ez nem volt mindig egyszerű, vigyáznunk kellett, nehogy a kövek kilapítsanak, bezárjuk magunkat és hasonlók, majd később egyéb nehezítő elemek is bejöttek: átfúrhatatlan falak, ellenségek, stb. (A mellékelt videóból lehet némi fogalmatok róla):

Az eredeti játék 1984-ben jelent meg, vagyis 30 évvel ezelőtt, azóta rengeteg változat és milliónyi pálya készült hozzá. A készítők pedig most újra összeálltak, hogy a harmincadik évfordulóra elkészítsék a Boulder Dash folytatását. A program jelenleg elsősorban Andoidra és iOS-re készül, de már folynak a PC, Macintosh és konzolos kiadások munkálatai is. Egyelőre még pontos platformmegjelölés nincs, de várhatóan PS3-ra és XBOX360-ra is megjelenik (Talán még PS4-re és XBOX One-ra is).

A készítők elmondása alapján a Boulder Dash című játék freemium kategóriájú lesz, vagyis lesznek ingyenesen kipróbálható szintek, melyek alapján eldönthetjük, megvásároljuk-e hozzá a különféle extra pályacsomagokat. Két karaktert irányíthatunk: régi ismerősünk, Rockford mellett Crystalt is megkapjuk, vagy, aki akar, vásárolhat magának újabb karaktereket prémium fizetőeszközért.

A Boulder Dash: 30th Anniversary idáig már több, mint 50 pályát tartalmaz, melyeket Gray, Liepa, valamint a First Star Software társ-alapítója és elnöke, Richard Spitalny készített. A játék új pályákat, játékelemeket, power-upokat, gyűjthető tárgyakat és drágakőkombinációkat tartalmaz, ugyanakkor játékmenet tekintetében igyekszik hű maradni a 30 évvel ezelőtt megjelent klasszikushoz.

Richard Spitalny, aki szinte az összes eddig elkészült Boulder Dash játék fejlesztését felügyelte, elmondta, hogy szerinte azért ilyen népszerű még manapság is ez a program, mert nagyon könnyű megtanulni, viszont nagyon nehéz annak mesterévé válni. Kiválóan ötvözi a szem-kéz koordinációt és mentális fejlődést elősegítő játékelemeket.

A Boulder Dash: 30th Anniversary című játék megjelenése idén év vége felé várható Androidra és iOS-re, majd azt követően érkeznek a nagygépes kiadások is (Aki szeretné kipróbálni az eredeti C64 kiadást, vagy még többet megtudni annak játékmenetéről, az látogasson el erre az oldalra).

Azóta történt