Befutott a Smach Z kézikonzol specifikációja

Nemrég írtunk arról, hogy visszatér a Smach Z kézikonzol, amiből a Gamescomra kivittek egy prototípust is. Utóbbi persze abszolút nem a végleges gép volt, hiszen egy ismeretlen Intel platform dolgozott benne, és bőszen ismételgették is a tervezők, hogy a tényleges termék ennél sokkal gyorsabb lesz. De hogy mennyivel arról eddig még csak találgatni lehetett. Ennek azonban vége, ugyanis a Smach Z kézikonzol specifikációja felkerült a Thunderclap oldalra, ami arra szolgál, hogy az új Kickstarter kampány előtt meg lehessen osztani a hivatalos információkat.

A fejlesztők végül a legerősebb Merlin Falcon modellt választották, vagyis egy AMD RX-421BD SoC APU dolgozik majd a gépben 15 wattos TDP konfiguráció mellett. Ebben az APU-ban két Excavator modul található, ami négy processzormagot eredményez 2,1 GHz-es alapórajellel, míg az IGP szerepét egy GCN3 architektúrára épülő Radeon tölti be 512 darab shader részelemmel, amelyek 800 MHz-en ketyeghetnek. A számítási teljesítmény ilyen formában összesen 886,4 GFLOPS lesz, ami eléggé derekas érték egy kézikonzoltól. A kétcsatornás módban üzemelő, DDR3 szabványú rendszermemória 2133 MHz-es effektív órajelen fog ketyegni, és az alapmodell 4, míg a Pro verzió 8 GB-nyi kapacitást kínál. Az adatok tárolásáról alapesetben 64 GB-nyi tárterület gondoskodik, de a Pro verzióban 128 GB-ból lehet majd gazdálkodni, ugyanakkor ha ez nem lenne elég, akkor egy opcionális SD memóriakártyával extra tárhely nyerhető.

A kijelző végül 6 hüvelykes lesz, aminek a felbontása 1920x1080 pixel. Utóbbira azért esett a választás, mert a véglegesen beépített hardver a szóba kerülő opciók közül végül a lehető legerősebb konstrukció, így a 720p-hez már nem szükséges ragaszkodni, opcionálisan ez amúgy is kiválasztható lesz a felhasználók számára, és ennek az eredménye megfelelő lesz, mivel a Merlin Falcon IGP-jének kijelzőmotorjában van skálázó is. Az eszközön emellett lesz HDMI kimenet és egy USB 3.0 Type-C interfész, amihez egy extra gamepadet is lehet csatlakoztatni, így a tévén keresztül lehet párosával is játszani. Természetesen nem marad ki a Wi-Fi és a Bluetooth, illetve a gyorsulásmérő és a giroszkóp sem. A Pro modell extrája még az előlapi kamera, illetve a 4G/LTE modem.

Maga az eszköz nem lesz túl vékony, és ez a kompromisszum nyilván a megfelelő méretű akkumulátor, illetve a passzív hűtés miatt szükséges, mivel végül ventilátormentes gép mellett döntöttek a tervezők. Hosszabb távon ez a kedvező, ugyanis a szélgép csak gondokat okozna, így megéri némileg vastagabb terméket tervezni. Az akkumulátor egyébként 5 órányi, használat melletti üzemidőt biztosít, de a mérési folyamatról egyelőre nincs adat. Arról viszont van, hogy jön majd egy kiegészítő akkumulátor is, amit hozzá lehet csatlakoztatni a Smach Z-hez, és ezzel nyerhető még 5 óra.

Az operációs rendszer szempontjából továbbra is fontos szerepet játszik a SteamOS, mivel a Smach Z elsődlegesen a Steam platformról beszerezhető játékokhoz lesz ajánlva. Ugyanakkor a tervezők úgy döntöttek, hogy nyílt platformot kínálnak a felhasználóknak, vagyis akármilyen operációs rendszert lehet telepíteni a gépre, és azt úgy lehet használni, ahogy a felhasználó akarja. Ezzel kapcsolatban lesz egy közösségi központ is, ahol egyrészt terméktámogatást lehet kérni, illetve a felhasználók bármilyen egyéni fejlesztést megoszthatnak egymással. Technikai értelemben tehát a Smach Z végül nem csak PC-s alapra építkezik, hanem tényleg PC-ként is fog működni.

Az egyetlen kérdés az ár, amit csak az új Kickstarter kampány mellett lehet megtudni, és ez heteken belül elindul.