Az Activision letiltat minden FOV- és RAM-fixáló segédprogramot

Tegnap jelent meg az Infinity Ward által fejlesztett Call of Duty: Ghosts című játék, melynek indításához minimálisan 6 GB RAM meglétét írták elő a készítők. Ráadásul a tesztek tanulsága szerint erre a korlátozásra egyáltalán nem lenne szükség, FullHD felbontás és maximális részletesség mellett sem foglal többet 2 GB memóriánál a program.

A memóriaigényen felül a játékosokat szintén bosszantotta a 65 fokra lekorlátozott látómező (FOV) értéke is, ami az erre érzékeny felhasználóknál könnyen fejfájást és szédülést válthat ki. Bár a modderek már pár órával a játék megjelenését követően mindkét fenti problémára kínáltak megoldást, ám az Activision időközben minden efféle programot letiltatott és felhívta az összes Call of Duty: Ghosts tulajdonos figyelmét, miszerint kerüljék el az efféle segédprogram használatát.

Ez azért is furcsa, mert az Infinity Ward még korábban azt nyilatkozta, hogy nincs ellenükre, ha a játékosok FOV-érték változtató segédprogramokat használnak. Időközben az nVidia és az Activision egy új videót adott ki, melyben a hamarosan implementálásra kerülő "Fur" (haj-szőr) effektet, APEX által hajtott ködöt és füstöt, valamint egyéb érdekességeket mutatják be.

Előzmények