Assassin's Creed - beszámoló

ac

A montreali UbiSoft végre megadta azt a lehetőséget is a gémerek számára, hogy PC-n is kipróbálják a Prince of Persia-ra hajazó játékot. Tudom, hogy aktualitásban nem jeleskedik a játék mostanság, de azért egy ajánlóval megpróbálkoznék, főleg a közelgő második rész alkalmából is.

ac

Miután feltelepítettük magát a programot, s indítjuk, kissé nehezen emészthető, túl sci-fi-s menű tárul elénk. Hiszen mindenki egy sötét középkorban játszódó játékot várt (persze ezt meg is kaptuk rendesen), de a menü csak azért sem lett történelmies, középkoros. A beállítások hozták az elvárt szintet, tehát részletes, jól optimalizált, kiválóan futott 1920*1200-as felbontásban, a hangok és a zenék is kiemelkednek.

ac

A történelmi középkorban, pontosabban a keresztes háborúk idején a Szentföldön létezett egy titkos társaság, melynek fanatikus tagjai szigórúan tisztelték saját hitvallásukat, s akár merényletet is elkövettek a hitetlen célszemélyek ellen. Ők voltak az Assassin's Creed tagjai. Közölük származott Altair is, akit történetünk során irányítunk. Küldetésünket indítva, először átkell verekednünk magunkat a tutorial-on. Majd hosszas türelmetlenségek után, végre magába a játék főcselekményébe csöppenünk bele. Salamon templomából kijutva meglátjuk az asszaszinátok Rend székhelyét, Masyaf-ot. Amit később a mi hibánkból templomosok próbálnak ostromolni. Szerencsére Altair akrobatikus tehetségének köszönehetően cselhez folyamodunk és szépen megússzuk az ostrom állapotot. Igen ám, a Rend vezére természetesen minket okol mindezekért, s megfoszt minket minden "feltuningolt" tulajdonságainktól és fegyvereinktől. Bár azért ad egy esélyt nekünk: életben hagy. Kezdhetünk mindent előlről. A Rend feje több asszaszin küldetéssel bíz meg. Kilenc méltóságot kell el tegyünk lábalól három nagy és részletesesn kidolgozott városban: Damascusban, Jeruzsálemben és a gyönyörű Akkonban. Ezek a méltóságok (kiskirályok, hercegek, stb)a Rend feje szerint veszélyeztetik a vallásukat és magát az asszasziniták rendjét is. Röviden, ennyit a történetről.

ac

A célszemély kiiktatása érdekében, először a várost fel kell derítenünk (őrtornyok megmászásával például), s aztán belevághatunk a különböző nyomozás tipusaiba, információkat kell gyűjtenünk az adott méltóságról. Hogy mik ezek? Helybéliek kihallgatása, kifosztása, megvédése, stb. Bár gondolom, akik olvassák irományomat tudják miről van szó, úgyhogy több "játékmódot" nem is említenék, aki még nem játszott az AC-vel, az feltétlenül próbálja ki és fedezze fel. Bár az ismétlődő játékmódok sajnos teljesen hazavágják a játékot, monotonná, sőt teljesen unalmassá teszik. Ezért már nem tudom tökéletes játékként értékelni , ami 90-99%-ot jelent számomra.
Nálam fontos a pörgős történet, nem szeretem ami lefullad. Monotonsága miatt ilyenkor azt tudom ajánlani, hogy menjetek/lovagoljatok ki a városból és fedezzétek fel a Királyság területeit. E területen lehet zászlókat gyűjteni, templomos lovagokat neutralizálni, és őrtornyokat megmászni többek között.

ac

A három város között -GTA módjára- lovakkal közlekedhetünk. Az RPG játékokban felfedezett portálokat gyorsan felejtsük el, itt, ebben a játékban nem lesz ilyen lehetőségünk, hiába sci-fi fantasy a játék története. Kicsit a fejlesztők figyeltek a történelmi hűségekre is, pl. a városok felépítése egész korhűnek tűnik valamint a folyamatosan járőröző katonák is.
Nem említettem még a harcrendszert. Több különleges mozdulat, technika, és fegyver unlockolható, azaz "törhető fel" a történet előrehaladtával. Ezek használata szerencsére könnyű, csatározás közben tekintetünk mindig a ránk támadó ellenfelen kell legyen és mikor éppen lecsapna kardjával felénk, akkor kell megnyomni/klikkelni a megfelelő egérgombot, ennek hatására tökéletes mozdulatsort hajt végre Altair, ami többféle is lehet. Nem kell eszetlenül csapkodni, hadonászni kardjainkkal, hanem meg kell várni szépen a hitetlen kezdeményezését. Ha ezt jól csináljuk, épségben maradunk, s közben látványos párbajokat tekinthetünk illetve vívhatunk meg ellenük.

ac

A grafikus fizikai motor neve: Saber. Nincs semmi kivetni valóm e motor ellen, csupán egy nagybetűs respect, személyes elismerés jár érte. Teljesen vissza adja a már korábban említett kor hangulatát és környezetét. Ha ez nem sikerült volna, bizony nagy hiba lett volna az UbiSoft-nak. Mint már fenntebb említettem, hogy igencsak jól optimalizált a program, s ha az embernek legalább van egy jó erős Shader 3.0 vagy 4.0 VGA-ja (8800 GT-vel tesztelve, végigjátszva), azt panasz nem érheti.
Nem említettem szót még a másik történeti szálról. De azt inkább meghagynám meglepetésnek, bízom benne, hogy van olyan személy, aki még nem próbálhatta ki a játékot egyéb okok miatt.

ac

Összességében egy korrekt játékról van szó, ami megérdemelten szerepel nálam 2008 TOP 10-es listájában (kb.7-8. hely). Aki szereti a viszonylag nagy szabadságérzetet, annak szívből merem ajánlani. Ám néha jellemzi a játékmenet monotonsága, sőt, egy idő után még unalmas is lehet néhány gamer számára. Sajnos ezt a kontrát fedeztem fel benne, ami őrjítően nagy hiba számomra, és ez a tény nagyban befolyásolja az Assassin’s Creed sandbox játékról alkotott véleményemet. Tűkön ülve várjuk Ezio kalandjait!

Ami jó:
- vérprofi nyítókampány
- kiváló középkori hangulat
- környezet
- szabadságérzet
- Akkon, Királyság
- méltóságok megtervezett kiiktatása
- akrobatikus megmozdulások

Ami rossz:
- túl monoton és idő után unalmas
- változatos küldetések hiánya (!)
- hősünk nem tud úszni
- sablonos végkifejlet és befejezés

Értékelés: 86%