Space Rush (Android)

Az endless run vagy végtelenített játékok nem a történetmesélésről vagy a feladatokról szólnak – ha jól meg van csinálva az irányítás, a játékos ügyességét tesztelik, és persze alapot nyújtanak az ismerősök előtt való elbüszkélkedésre vagy szégyenkezésre. Tulajdonképpen ez a közösségi motívum élteti a soha véget nem érő műfajt, különben miért futna neki valaki újra meg újra egy minimalista grafikájú, nehéz játéknak?

A Space Rush egy magyar fejlesztésű végtelenített ügyességi játék
A Space Rush egy magyar fejlesztésű végtelenített ügyességi játék [+]

A Space Rush is egy endless run típusú game, amelyben egy űrhajóval kell aszteroidák között lavírozni, méghozzá a készülék XYZ tengelyen való döntése és forgatása segítségével. Az Oxsotus magyar fejlesztőcsapat Unity motorra írt akadálykerülgetős játéka a 3 dimenziós végtelenített game-ek listáját bővíti, és a megjelenés minimalizmusa is adott: akad négyféle űrhajó (ebből három később vásárolható meg) és mindenféle formájú és méretű aszteroida, amelyek nagy sebességgel közelítenek a játékos és járműve felé, a háttérben a csillagos univerzummal.


[+]

A Space Rush (is) onnantól válik érdekessé, hogy nehézségi szintje jól belőtt kihívást biztosít a játékosnak. Az aszteroidák kissé váratlanul bukkannak fel, így mindig résen kell lenni, hogy megfelelő oldalról sikerüljön azokat kikerülni, mert ha nem sikerül, a hajó megsérül. Szemből telikapva egy méretesebb űrsziklát azonnal vége a kalandnak, a szélét megsúrolva, kisebbel összefutva vagy erősebb páncéllal felvérezve azonban beleférhet 2-3 sérülés, mielőtt a kis jármű tropára megy. A játéknak addig nincs vége, amíg ez meg nem történik, közben pedig a megtett táv alapján pörög a pontszámláló. A haladás sebessége némileg befolyásolható: a jobb oldali felfele gombbal lehet rálépni a gázra, és ilyenkor a számláló is belehúz, a lefelével pedig fékezni, bár ilyenkor semmilyen pont nem íródik jóvá. Az űrladiknak fegyvere is van véges számú töltettel, úgyhogy ha nincs lehetőség egy aszteroidát kikerülni, párat szét lehet porlasztani.


[+]

Ha mégis meghalnánk, SRP-ért, azaz Space Rush játékpénzért újraéledhetünk és folytathatjuk a soha véget nem érő utat, emellett SRP-ből lehet a hajót is fejleszteni, illetve újat és jobbat vásárolni. Játékpénzből a páncél, a tölténytár, a hajtómű és a fékezőerő fejleszthető, SRP-t pedig a játékmenet során és a hirtelen felbukkanó kisebb-nagyobb ládákat elgázolva lehet gyűjteni. A ládák életerőt és lőszert is rejthetnek. Mivel ezeket elég nehéz elkapni, a pénzgyűjtés elég lassú, és igen sok időt igénybe vehet egy új hajó vagy fejlesztés megkeresése, főleg ha az ember az újjáélesztésre szórja az űrzsetont. Éppen ezért elég hamar azon kaphatja magát a játékos, hogy jó magyar forintért játékpénzt vásárol, lehetne tehát bőkezűbb is a Space Rush SRP osztásban. Az sem ideális, hogy egy újjáéledés után azonnal az ember arcába csapódhat egy újabb aszteroida – jó lenne ilyenkor lélegzetvételnyi szünetet hagyni, hogy a játékos összekapja magát.


[+]

A későbbiekben, a hajók gyorsulásával egyre pörgősebbé és izgalmasabbá válik az aszterodia kerülgetés és pontszámvadászat, úgyhogy bőven akad kihívás, bár többféle játékmód vagy másfajta pálya egyelőre nincs. A fejlesztők ígérete szerint azonban a későbbiekben küldetések, teljesíthető szintek és egy sor új cél, vagyis achievement is érkezik. Ez a kis színesítés egyébként jót fog tenni a Space Rushnak, amely a jelenlegi változatában is egy szórakoztató végtelenített játék, úgyhogy egy próbát mindenképpen megér.

 

A Space Rush 2.3-as vagy újabb verziójú Androidos készülékre az alábbi linkre kattintva tölthető le.

Azóta történt